Elégedettek a sörgyártók az első félévi forgalommal, bár a júliusi eladások kissé visszafogottabbak voltak - nyilatkozta a Belvárosi Sörfesztivál szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

A Főzdekocsmák Éjszakája lesz az ezentúl csak tavasszal megrendezett Nyitott Főzdék Napja őszi párja. A Főzdekocsmák Éjszakáján a csapolt sör minősége, és a taproom kultúra kerül a középpontba, valamint országos kocsmakvíz is lesz!

Annak ellenére, hogy a kisüzemi sörgyártásra milyen negatív hatással voltak a koronavírus járvány okozta lezárások, a szegmensnek továbbra is hatalmas növekedést jósolnak.

Nagyon úgy fest, hogy a „logisztikai nehézségek miatt” már meg is kezdődött az olyan márkák oroszországi gyártása, mint a Leffe Blonde, Leffe Brune, Spaten és Franziskaner.

Jócskán elmarad a Carlsberg globális bevétele az elemzői várakozásoktól, és az emelkedő gyártási költségek megnyírbálják majd a gyártó haszonkulcsait. Az ikonikus Liverpool mezekbe csomagolt Calrsberg sörök viszont hamarosan felbukkannak Magyarországon is.

Akár minden második vendéglátóhely bezárhat az infláció és az elszálló rezsiköltségek miatt. Flesch Tamás szerint a további áremelés nem járható út.

Egészen szürreálisan hangzik az a terv, amit Japánban valósítanának meg, ahol a fiatalok nem fogyasztanak elég alkoholt, ezért csődközeli állapotba jutottak a vendéglátóhelyek. Ezért a helyi adóhatóság felügyeletével indítanak italozásra buzdító programot.

Az Egyesült Királyságban a pubok látogatóinak harmada már egyáltalán nem az alkohol miatt látogatja meg a kocsmákat. Az alkoholfogyasztás az éttermekben pedig méginkább visszaszorulóban van.

Fénykorában 150 ezer hektoliter sört főzött a Frankfurttól 100 km-re délnyugatra, Winnweilerben található Bischoff Sörfőzde, amely néhány napja bejelentette: megkezdik a termelés ellenőrzött leállítását. A Német Sörgyártók Szövetségének elnöke aggódik az ország sörkultúrájáért.

Nem bír az inflációval és a rezsiárakkal a Csapház, így nyolc év után végleg bezár a csapolt söröket értékesítő vállalkozás utolsó, Bertók Béla úti üzlete is.

Tiszta Amerika: nem csak újabb, immár csapolva is forgalmazott magyar, kisüzemi hard seltzer, hanem egy igazi hopsoda, azaz komlózott szénsavas víz is megjelent az elmúlt napokban a hazai piacon.

Olyan extrém szárazság van Mexikóban, hogy Monterrey-ben a Heineken, amelynek hatalmas gyára van a városban, saját vízkészletéből ajánlott fel a lakosságnak. Az elnök felszólította a gyárakat, hogy költöztessék délre a termelést.