Felhagy a sörfőzéssel a Domján Sörfőzde, az egyik legrégebbi magyar kisüzem. A mintegy harminc éve működő főzde év végén végleg bezár. A döntésnek személyes és gazdasági okai is vannak.

Nagyjából fél év kísérletezés és receptfejlesztés után, kamillavirággal értelmezett újra egy többszáz éves belga búzasör stílust a Pannonhalmi Főapátság Sörfőzde.

Merész tervekkel vág bele 2022-be a Diageo, a világ legnagyobb prémium italgyártója. Az olyan márkákat tulajdonló cég, mint a Guinness vagy a Johnny Walker látványosan tovább növelné a részesedését.

Minden sztereotípiával szembe menő kutatási eredményeket mutat egy közvéleménykutatás, amely a szomszédos Ukrajna alkoholfogyasztásáról szól.

Az alapfokú- és haladó sörtanfolyamok mellett, jövőre már egész estés, a sörgasztronómia és a sör-étel párosítások köré épített, gyakorlati elemekkel megtűzdelt tanfolyamokat is tart a HUBA – Hungarian Beer Academy.

Janiártól a Borsodi Sörgyár tulajdonosa, a Molson Coors forgalmazza Magyarországon a Giunnesst, a Kilkenny-t és a Hop House 13 Lagert is. Ettől azt várják, még több helyen elérhetővé válnak ezek a sörök, azzal, hogy bekerülnek a Borsodi vendéglátóipari portfóliójába.

A gyártó arra számít, hogy 2025-re a Heineken 0.0 csapok száma az Egyesült Királyság kocsmáiban megegyezik majd az alkoholos sört kínáló csapok számával. Megoldották ugyanis az alkoholmentes csapolt sör közismert problémáját.

Inkább a borok és a párlatok bizonyultak népszerűbbnek a lezárások idején 2020-ban - derült ki a British Beer & Pub Association által közreadott adatokból. Szerintük a vendéglátás leállása tehet erről.

A járvány miatti válságból épp kilábaló globális söriparnak a lehető legrosszabbkor jöttek az elszálló szállítmányozási, csomagolási és alapanyag költségek. Immár egészen biztosnak látszik, hogy áremelkedés jön.

Immár kétségtelen, hogy globális trenddé lett a craft sör. Egy új felmérés szerint a piac mérete még a korábbinál is nagyobb ütemben növekedhet, de ehhez továbbra is szükség van a szereplők kreatív és innovatív hozzáállására.

2022-től különböző tartalmú és mélységű sörös kurzusokkal folytatja a HUBA – Hungarian Beer Academy. A söriskola kétestés tanfolyama mellé érkezik ugyanis az alapokat összefoglaló egyalkalmas kóstoló-előadás.

Egy francia ügynökség, illetve az általa képviselt sörfőzde nyerné a sörmarketing bullshit díjat, amennyiben lenne ilyen. Ők azt mondják, bizonyos tüneteket különféle sörökkel lehet enyhíteni.