Ősi láger élesztőt fedeztek fel Írországban, ami azt jelentheti, hogy megdől az a tézis, miszerint a kolumbuszi kereskedelem felpörgésével, véletlenül jutott el Dél-Amerikából Európába a láger élesztő egyik őse.

Alapvetően a 2022-es évre eladások és bvevétel tekintetében nem panaszkodhatnak a gyártók, az előttünk álló időszak viszont nem lesz könnyű: 10-25 százalékos sör áremelés jöhet.

Szerbiában gyenge a lekvárlobbi: az országban termett szilva mintegy 70 százalékából készül párlat, amely most fel is került az UNESCO szellemi világörökségi listájára.

Lehetséges sérülés veszély miatt az Auchan Magyarország Kft. visszahívta és a forgalomból is kivonta a 0,33 literes kiszerelésű, saját márkás Nívó Szűrt elnevezésű meggyes sört - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) csütörtökön.

A sör igen globális ital, hiszen van néhány olyan, mindenhol kapható világmárka, amelyek meghatározzák szinte valamennyi ország piacát. A fogyasztók nagy többsége pedig igen szívesen választja ezeket. De vajon létezik-e olyan hely, ahol inkább a helyi termékeket keresik?

Egyre többen választanak rövidebb, csak néhány napos kikapcsolódást, és különösen népszerűek a sörfőzdelátogatással egybekötött hosszú hétvégék.

Mexikó megdöbbentő mennyiségű sört exportál a világ különböző országaiba. Többet, mint Belgium, Németország vagy Hollandia. A kegyetlen szárazsággal azonban nem tudnak mit kezdeni a helyi sörgyárak.

A Budweiser marketingesei bizonyára nem aludtak sokat az elmúlt pár napban, miután a megnyitó előtt kiderült, mégsem lehet sört értékesíteni a katari focivébé stadionjaiban, de a végén még jól is járhatnak ezzel az egésszel.

Az Etyeki Sörmanufaktúra olyan sörrel nyert ezüstérmet a londoni International Beer Challenge-en, amit máshol nem lehetne elkészíteni, csak azon a borvidéken, ahol a sörfőzde működik.

Ahogy azt várni lehetett, a nyáron megemelt jövedéki adó bizony jól meglátszik a magyar sörgyártás teljesítményén. A Sörszövetség adatai szerint a „lefelé vásárlás” jelensége is megfigyelhető már.

A költségek rendkívüli növekedésére panaszkodik a francia sörszövetség. A Brasseurs de France a termékek forgalmazásának segítését és energiaár kedvezményeket is kér a kormánytól.

Az Asahi söróriás, amely Magyarországon a Dreher márka tulajdonosa is, új, alkoholmentes sört mutatott be. Ez látványosan illeszkedik a cégcsoport korábbi vállalásába: 2023-ra minden általuk gyártott termék 20 százaléka alkohol nélküli lesz.