fbpx
Az alapítás 170. évfordulóját és az azóta is megaszakítás nélkül folyó termelést programsorozattal ünnepli idén a Dreher Sörgyárak. Eközben sosem látott fejlesztések zajlanak az üzemben.

Nagyon úgy tűnik, hogy sör egyre kevésbé. Tovább csökkent ugyanis Európa egyik legnagyobb sörpiaca, a német. De hová tűnnek az egykori sörvásárlók?

Idén februártól a magyar piacon is elérhető a világ egyik legismertebb sörmárkája, a Coors. A termék ráadásul Nagy-Britanniát leszámítva egyelőre csak nálunk kapható Európában.

Az Asahi Super Dry nagy terjeszkedésbe kezdett az elmúlt években. A cég globálisan tudott sokkal többet eladni tavaly a japán sörből, mint korábban.

A Brexit után sok gyártó csökkentette a Nagy-Britanniában forgalmazott söreinek alkoholtartalmát, hogy azok így kedvezőbb vámolás alá essenek. A brit kormány ezért hivatalosan is figyelmeztette a szurkolókat: nyáron a németországi fociebén az otthoniaknál erősebb sörökre kell számítsanak.

A boltokban már megjelentek a visszaváltó automaták, ám egyelőre senki sem használja azokat, hiszen nincsenek még forgalomban a megfelelő üvegek és dobozok. De már nem kell sokáig várni.

Tizenkettedik alkalommal lesz Házisörfőzők Nemzetközi Versenye májusban. A program célja az otthoni sörfőzés népszerűsítése, szerintünk ilyen bulival ezt tényleg nem lesz nehéz elérni!

Idén 170 éves a Dreher Sörgyárak. A kerek születésnapot ünneplő üzemben 100 milliárd forintos fejlesztésbe fogott tavaly a japán tulajdonos, amivel biztosítani kívánja a cég jövőjét.

Európa alkoholfogyasztását monitorozta az Egészségügyi Világszervezet (WHO). Az adatok szerint az elmúlt években csökkent az európai alkoholfogyasztás, annak ellenére, hogy több országban többet isznak, mint korábban.

A Heineken első körben összesen 15 üzemében indítja el azt a programot, amelynek eredményeképpen 15-20 százalékos energiamegtakarítást és átlagosan 50 százalékos szén-dioxid-csökkentést érnek majd el. Sopronban is.

Tavaly 10 százalékkal, a 2022. évi 6,006 millió hektoliterről 5,4 millió hektoliterre esett a hazai sörfogyasztás az import jelentős csökkenése és a hazai termékek arányának bővülése mellett.

A Carlsberg 20%-os részesedést szerzett a Mikkellerben. Azt ígérik, sokkal több helyen lesznek elérhetők a koppenhágai márka temrékei.