fbpx
A sör igen globális ital, hiszen van néhány olyan, mindenhol kapható világmárka, amelyek meghatározzák szinte valamennyi ország piacát. A fogyasztók nagy többsége pedig igen szívesen választja ezeket. De vajon létezik-e olyan hely, ahol inkább a helyi termékeket keresik?

Egyre többen választanak rövidebb, csak néhány napos kikapcsolódást, és különösen népszerűek a sörfőzdelátogatással egybekötött hosszú hétvégék.

Mexikó megdöbbentő mennyiségű sört exportál a világ különböző országaiba. Többet, mint Belgium, Németország vagy Hollandia. A kegyetlen szárazsággal azonban nem tudnak mit kezdeni a helyi sörgyárak.

A Budweiser marketingesei bizonyára nem aludtak sokat az elmúlt pár napban, miután a megnyitó előtt kiderült, mégsem lehet sört értékesíteni a katari focivébé stadionjaiban, de a végén még jól is járhatnak ezzel az egésszel.

Az Etyeki Sörmanufaktúra olyan sörrel nyert ezüstérmet a londoni International Beer Challenge-en, amit máshol nem lehetne elkészíteni, csak azon a borvidéken, ahol a sörfőzde működik.

Ahogy azt várni lehetett, a nyáron megemelt jövedéki adó bizony jól meglátszik a magyar sörgyártás teljesítményén. A Sörszövetség adatai szerint a „lefelé vásárlás” jelensége is megfigyelhető már.

A költségek rendkívüli növekedésére panaszkodik a francia sörszövetség. A Brasseurs de France a termékek forgalmazásának segítését és energiaár kedvezményeket is kér a kormánytól.

Az Asahi söróriás, amely Magyarországon a Dreher márka tulajdonosa is, új, alkoholmentes sört mutatott be. Ez látványosan illeszkedik a cégcsoport korábbi vállalásába: 2023-ra minden általuk gyártott termék 20 százaléka alkohol nélküli lesz.

Első ránézésre nem vállalt valami nagyot a Londontól délre található Tongham mellett működő, Hogs Back Brewery, amikor azt mondta: ingyen sört osztanak, ha Anglia bejut a november 20-án kezdődő focivébé döntőjébe.

A vendéglátásban januárban várható a legkomolyabb visszaesés, de már most érzik az újabb válság hatását az éttermek és kocsmák. A bezárási hullám minden korábbinál sokkolóbb lehet.

Számos nagynevű, nemzetközi tulajdonban lévő italmárka függesztette fel termékeinek marketingjét, értékesítését és forgalmazását Oroszországban, az ukrán inváziót követően. Most mégis kaphatóak a termékeik Moszkvában, és nem sokat tehetnek ellene.

Egyetlen pillanatra sem téveszted majd szem elől a legszuperebb söröket, hogyha beszerzed 2023-as kalendáriumunkat, és jövőre, hónapról-hónapra fantasztikus, sörös történeteket is megismerhetsz! Nem elcsépelt ajándék többé a falinaptár!