Cikk megosztása
Nyáron élénkülni tudott a hazai kiskereskedelmi sörértékesítés, de a vendéglátás még korántsem talált magára a tavaszi sokkból. Jó idő ide vagy oda, összességében tizedével csökkent a belföldi sörfogyasztás.
Június és augusztus között 10 százalékkal volt alacsonyabb a belföldi sörfogyasztás, mint a tavaly nyári bázisidőszakban – tájékoztatta a Világgazdaságot Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
A Sörszövetség az öt legnagyobb hazai piaci szereplő – a Dreher, a Heineken Hungária, a Borsodi, a Carlsberg és a Pécsi Sör – adataival dolgozik.
Júliusban visszatekintve a tavasz eredményekre az látszott, hogy ugyan a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások miatt csökkent a kereslet, azonban egyebek mellett az export tevékenység erősítése segítette a sörpiac munkavállalói létszámának fenntartását. Sajnos nyáron azonban a hazai csökkenés mellett a külkereskedelem is megtorpant, ebben az időszakban az export 3,5 százalékkal, az import pedig 4 százalékkal csökkent.
Továbbra is a csapolt sör értékesítésének visszaesése a legdrámaibb. Ez a nagy hazai gyártók kapacitásának mintegy 30 százalékát teszi ki. Ez a forgalom 27 százalékkal maradt el a 2019. június–augusztusi mennyiségtől. A Világgazdaság cikke arra is rámutat, hogy a kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa-szegmens alulteljesítésének legfőbb oka az lehet, hogy a hazai turizmus felfutása ellenére a számottevő fizetőképes keresletet képviselő külföldi vendégek továbbra is elmaradnak.
Hiába erősödött tehát valamelyest a bolti sörértékesítés, az nem tudta kompenzálni a vendéglátóhelyek forgalmának csökkenését. A nyári kedvező időjárás nem volt elég ahhoz, hogy erőre kapjon a tavaszi gyomrosból a magyar söripar.