fbpx

Áprilisban sem tápászkodott fel a márciusban padlóra került magyar sörforgalom

Írta: BeerPorn.hu

2020-05-14 | 13:46 Hírek

Tovább csökkent a sörpiac forgalma Magyarországon. A Magyar Sörgyártók Szövetsége áprilisi adatai szerint a kiskereskedelem még a felét sem tudta kompenzálni a vendéglátás megállása miatt hiányzó bevételnek.

Idén áprilisban az öt legjelentősebb hazai sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése 16,1 százalékkal volt kevesebb, mint 2019 azonos időszakában – mondta el a Beerporn.hu-nak Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Normális esetben, a sörforgalom közel 30 százalékát a vendéglátóhelyeken értékesített sör teszi ki. A friss adatokból kiderül: a felét sem tudta a kiskereskedelem kompenzálni az elvesztett HORECA forgalomnak.

Márciusban, időszakosan – mintegy 40 százalékkal – növekedett ugyan a magyar sörexport, ám a fellendülés csupán átmeneti volt. Áprilisban az itthon készülő, külföldre értékesített sör mennyisége az egy évvel korábbi áprilisi volumennek mindössze 74,5 százaléka volt, az export visszaesése tehát az elmúlt hónapban nagyobb volt, mint a belföldi forgalomé – tájékoztatott az igazgató.

A magyar sörtermelés párhuzamosan csökkent a belföldi forgalommal, mintegy 16 százalékkal. Hordós sör értékesítésről gyakorlatilag továbbra sem beszélhetünk, és a vendéglátás leállásával magyarázható az is, hogy az újratölthető üvegben kapható sörök forgalma is csupán egynegyede a korábbinak.

Dr. Kántor Sándor

A Sörszövetség adatai szerint a kiskereskedelmi értékesítésben legkevésbé a középkategóriás sörök forgalma esett vissza – 13 százalékkal. A prémium és szuperprémium termékek esetében 18 százalékos, az alsópolcos söröknél 25 százalékos esésről beszélhetünk. A csökkentett alkoholtartalmú radlerek piaci részesedése továbbra is igen meredeken zuhan, ám ez illeszkedik az európai trendhez, nem csak a járványhelyzettel magyarázható. Az alkoholmentes, gyümölcsös söritalok az elmúlt években rengeteg fejlesztésen estek át a gyártóknál, és mára igen széles választékban kaphatóak. Bizonyára ennek köszönhető, hogy forgalmuk „csupán” 15 százalékkal csökkent áprilisban.