Cikk megosztása
Hét és fél százalékkal esett vissza az öt legnagyobb magyar sörgyártó forgalma 2020-ban. A legdurvább csökkenés nem meglepően a csapolt sör értékesítésében figyelhető meg, van azonban néhány olyan termék, amely viszonylag jól át tudta vészelni a 2020-as évet.
Az öt legnagyobb magyarországi sörgyártó (Heineken Hungária, Dreher Sörgyárak, Borsodi Sörgyár, Carlsberg Hungary, Pécsi Sörfőzde) teljes értékesítése 6,177 millió hektoliter volt tavaly. Ez 7,5 százalékos csökkenés 2019-hez képest. Erről Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója tájékoztatta a Világgazdaságot.
A belföldi értékesítés ennél ezt meghaladó mértékben, 9 százalékkal esett, így 5,657 millió hektolitert tett ki, az export viszont 12 százalékkal tudott nőni (521 ezer hektoliterre). Utóbbi egyébként a hazai termelés 9,7 százaléka.
A vendéglátóipar válságát jól tükrözi, hogy a hordós sör forgalma 2020-ban csaknem a 2019-es felére esett vissza. A csapolt sör értékesítése mellett pedig az újratölthető üveges sör esett vissza leginkább: 26 százalékkal kevesebb kel el ebből.
A Világgazdaság összefoglalója szerint a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes sörök forgalma viszont nem zuhant be, szinte megegyezett az előző évivel. Szuperprémiumból 308 ezer, alkoholmentesből 244 ezer hektoliter kelt el.
Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója arról is beszámolt, hogy az öt legnagyobb magyar sörgyártó tavaly 75,86 milliárd forinttal járult hozzá a költségvetés bevételeihez.
A gazdasági napilap a Nielsen kiskereskedelmi indexében található adatokra hivatkozva azt is írja, hogy 2020-ban a kiskereskedelmi sörforgalom valamivel 160 milliárd forint, illetve 3,5 millió hektoliter felett volt. Ebből arra következtettek, hogy a kiskereskedelmi többleteladás közel sem kárpótolta a söripart a vendéglátóipari visszaesésekért.