Ez az öt legfontosabb ok, amiért craft söröket választanak a fogyasztók

Írta: BeerPorn.hu

2018-09-07 | 07:39 Hírek

Fotó: Draftmag.com

Egy multikkal és kis főzdékkel egyaránt együttműködő szervezet világszerte felmérte a sörfogyasztók szokásait. Öt állításuk van, amely szerintük meghatározza a craft beer jövőjét.

A DSM átfogó fogyasztói felmérést készített a craft sör jelenségről. Az eredményeket – az USA piacára fókuszálva – a Craft Brewing Business öt pontban foglalta össze.

1. A fiatalok a craft sör motorjai

Mondjuk ebben nyilván nincsen semmi meglepő. Az USA piacán a craft sör fogyasztásának jelentős növekedését a 30 év alattiak idézik elő. Ezek alapján elmondható, hogy a kézműves sörpiac tovább és tovább növekszik majd, ráadásul egyre nagyobb ütemben.

2. Egyre blikkfangosabb sörök jönnek

…mert az emberek azért fogyasztják a craft termékeket, mert egyszerűen ízlik nekik. Az amerikai fogyasztók ráadásul bevállalósabbak. Mintegy 61 százalékuk mondta, hogy elsősorban az új ízek kipróbálása miatt választják ezeket a söröket, és 84 százalékuk nyitott új sörfajták megismerésére.

3. Fontosabb a belbecs

A DSM kutatásai szerint a nem angol nyelvű piacokon brutálisan fontos a márka, 88 százalék szerint ez az első számú prioritás. Az amerikai piacon azonban ez csak 73 százalék. Az is kiderült, hogy a craft sörök fogyasztói sokkal inkább hűségesek a prémium kézműves sörhöz, mint egy adott márkához.

4. Helyi a legjobb

Hogyha valami „helyben főzött”, az már király. A felmérésben résztvevők több mint fele mondta, hogy elsősorban a helyi söröket próbálja ki.

5. Fontos a fenntarthatóság

A fogyasztók új generációja fontosnak tartja a fenntarthatóságot. Az új generáció egyre tájékozottabb, ezért egyre megalapozottabb döntéseket hoz a megvásárolt termékekről. A megkérdezettek fele azt mondta, hogy egy fenntartható termékként reklámozott sör vonzóbb számára.