Cikk megosztása
Egy multikkal és kis főzdékkel egyaránt együttműködő szervezet világszerte felmérte a sörfogyasztók szokásait. Öt állításuk van, amely szerintük meghatározza a craft beer jövőjét.
A DSM átfogó fogyasztói felmérést készített a craft sör jelenségről. Az eredményeket – az USA piacára fókuszálva – a Craft Brewing Business öt pontban foglalta össze.
1. A fiatalok a craft sör motorjai
Mondjuk ebben nyilván nincsen semmi meglepő. Az USA piacán a craft sör fogyasztásának jelentős növekedését a 30 év alattiak idézik elő. Ezek alapján elmondható, hogy a kézműves sörpiac tovább és tovább növekszik majd, ráadásul egyre nagyobb ütemben.
2. Egyre blikkfangosabb sörök jönnek
…mert az emberek azért fogyasztják a craft termékeket, mert egyszerűen ízlik nekik. Az amerikai fogyasztók ráadásul bevállalósabbak. Mintegy 61 százalékuk mondta, hogy elsősorban az új ízek kipróbálása miatt választják ezeket a söröket, és 84 százalékuk nyitott új sörfajták megismerésére.
3. Fontosabb a belbecs
A DSM kutatásai szerint a nem angol nyelvű piacokon brutálisan fontos a márka, 88 százalék szerint ez az első számú prioritás. Az amerikai piacon azonban ez csak 73 százalék. Az is kiderült, hogy a craft sörök fogyasztói sokkal inkább hűségesek a prémium kézműves sörhöz, mint egy adott márkához.
4. Helyi a legjobb
Hogyha valami „helyben főzött”, az már király. A felmérésben résztvevők több mint fele mondta, hogy elsősorban a helyi söröket próbálja ki.
5. Fontos a fenntarthatóság
A fogyasztók új generációja fontosnak tartja a fenntarthatóságot. Az új generáció egyre tájékozottabb, ezért egyre megalapozottabb döntéseket hoz a megvásárolt termékekről. A megkérdezettek fele azt mondta, hogy egy fenntartható termékként reklámozott sör vonzóbb számára.