Cikk megosztása
Csökkennek a söripar eladásai. A gazdasági nehézségek miatt kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy a megszokott söröket vásárolják. Erre pedig máris reagálnak a márkák.
Az Egyesült Államokban is kénytelenek voltak árat emelni a sörgyártók a tavalyi év második felében. Ennek a hatása pedig azonnal megjelent a söreladások számának alakulásában. Ezzel bebizonyosodott, hogy a sör sem teljesen válságálló termék.
Ez eredetileg is magasabb áron kapható borokhoz és égetett szeszekhez képest gyakran hivatkoztak arra a gazdasági szakemberek, hogy a sör jobban viseli a válságot, az esetleges emelések pedig nincsenek egyből negatív hatással az eladási mutatókra. Ezzel szemben az utóbbi hónapokban tapasztalható áremelkedés egyből éreztette a hatását az USA piacán.
Miután csökkentette bevételi előrejelzését, a Corona sört gyártó Constellation részvényei 10 százalékot estek – és ez jól jelzi a jelenlegi hangulatot. Bill Newlands, a Constellation vezérigazgatója egyből nyilatkozott is arról, hogy a következő pénzügyi évben óvatosabb áremeléseket terveznek.
Amint arra a Wall Street Journal felhívja a figyelmet, az amerikai sörértékesítés évek óta csökken, a trend pedig gyorsulni látszik. Novemberben az USA sörimportja 10 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a vásárlók pedig egyre inkább az olcsóbb, esetleg akciós termékeket választják.
Erre a jelenségre válaszul az Anheuser-Busch InBev bejelentette, hogy olcsóbb kiszerelésű söröket dobnak a piacra.