Cikk megosztása
A multinacionális sörgyártók kezében lévő sörfőzdék besegítenek több ezer cseh vendéglő arculatának felfrissítésébe. Ez egyfelől segítség a járványban meggyengült cégeknek, de a piacot is komolyan befolyásolhatja.
Csehországban a nagy a sörgyártó vállalatok támogatást adnak a felújításhoz, ha cserébe a vendéglők vállalják bizonyos mennyiségű termék rendszeres vásárlását – derül ki a Radio Praha beszámolójából. A képlet ismerős lehet: világszerte gyakori, hogy a tőkeerős söripari cégek így segítenek a vendéglátásnak – de persze ők is várnak cserébe valamit.
A Pilsner Urquell gyártója, a Plzensky Prazdroj például 2300 vendéglőnek és kocsmának segített a felújításban, és több száz vendéglátóhely kapott támogatást a Budejovicky Budvartól, a Staropramentől, illetve a Krusovice, meg a Starobrno tulajdonosától, a Heinekentől – írja a Napi.hu.
A Plzensky Prazdroj a reklámhordozók elhelyezéséért fizet, és támogatja a vendéglők teljes külső-belső arculatváltását. A hírek szerint minden egységet egyenként vizsgálnak, és ezek után tesznek javaslatot a felújításra, tehát nem mindenhol csak napernyő-kihelyezésekről van szó.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
2021 év végén írtuk, hogy Csehországban komolyan megváltoztatta a söripacot a járvány, és épen az változik meg, hogy az ottani piacon számos vendéglőben lehet kapni helyi kisüzemi sört. A kis főzdék meggyengülésével pedig újra eljöhet a nemzetközi tulajdonban lévő, tőkeerős sörgyárak terjeszkedésének ideje.
A nagyüzemi cágek a hírek szerint most úgy igyekeznek segíteni partnereiket abban, hogy letisztultabb reklámokat helyezzenek el, hogy közben hatékonyan segítsék a kínálat promócióját.