Cikk megosztása
A járvány előtti időszakban eladott sörmennyiséghez közelítenek a legnagyobb magyarországi gyártók és forgalmazók. A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint viszont nem dobott nagyot a fogyasztáson a foci EB.
A belföldi sörértékesítés az idei első fél évben 2,808 millió hektoliter volt, ami a 2019. január-júniusi időszak 93 százalékának felel meg – mondta a Világgazdaságnak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Megszaladt viszont a kivitel, amely a vizsgált időszakban elérte a 300 ezer hektolitert: ez a 2019-es érték 138 százaléka, ám ez az összforgalom tekintetében csak a 2019-es időszak 96 százalékának felel meg.
Az újrainduló vendéglátásban jellemzően forgalomban lévő visszaváltható üveges sörök értékesítése 391 ezer hektoliter volt, ami a 2019-es forgalom mindössze 60 százalékát tette ki. Még szerényebb a hordós sör értékesítés, amelyből 108 ezer hektolitert adtak el, ez csupán a 40 százaléka a két évvel ezelőtti január-júniusi forgalomnak. Júniusban azonban már az üveges és a hordós eladási mennyiség is elérte a 2019. évi érték 83 százalékát.
A Világgazdaság cikkében kiemeli, hogy a fenti adatokból jól látható: a vendéglátás még nem üzemel a pandémia előtti szintjén. Kántor Sándor szerint emiatt nem mutatható ki a meleg júniusi időjárás és a foci-Eb fogyasztásnövelő hatása sem.
A Sörszövetség igazgatójának tájékoztatása szerint a minőségi sörök térnyerése folytatódott, a prémium és a szuperprémium kategória továbbra is növekszik. Együttes forgalmuk 2019-hez képest 20 százalékkal nőtt, míg a középkategóriás sörök értékesítése nem változott, a gazdaságos kiszerelés eladása pedig 10 százalékkal esett. Az öt legnagyobb gyártó forgalmában júniusban a szuperprémium és prémium kategória együttesen elérte a 29 százalékot.
A Sörszövetség a legnagyobb hazai gyártók közül a Borsodi, a Dreher, a Heineken és a Carlsberg, valamint a Pécsi Sörfőzde adatiból dolgozik.