Nem ittunk többet a nyáron

Írta: BeerPorn.hu

2016-08-26 | 09:15 Hírek

Fotó: Huffingtonpost.com

Fotó: Huffingtonpost.com

A sörfogyasztást leginkább az átlaghőmérséklet befolyásolja, a hűvös, változékony nyár értelemszerűen nem kedvezett az értékesítésnek – mondta a Magyar Nemzetnek a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója. Schillinger Attila felidézte, hogy előzetesen arra számítottak, hogy az idei nyár sporteseményei miatt 150 ezer hektoliterrel, azaz 30 millió korsóval több sör fogy majd, mint egy átlagos évben. Ez a pluszmennyiség a labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia idejére várt 2,5–3 százalékos növekedésből adódott volna, a kedvezőtlen időjárás miatt azonban már az is jó eredmény, ha a tavalyi szintet hozzák.

Schillunger szerint ha nincs huzamosabban napos, száraz idő, hiába a nagy tömegeket megmozgató sportesemények, nem érzékelhető jelentős bővülés.

Tavaly például a kánikula idején négy százalékkal több sör fogyott. Az idei nyárról pontos képet a harmadik negyedéves adatok összesítése után tud majd adni a szövetség.

Schillinger Attila arról is beszélt a lapnak, hogy a kisüzemi főzdék és a nagy sörgyártók egyre több lager típusú sört állítanak elő. Az idei forgalmi adatokra várva fontos tudni, hogy tavaly 6,5 millió hektoliter sört értékesítettek a legnagyobb magyarországi gyártók, a söripar adó- és járulékbefizetése pedig már a 71 milliárd forintot is elérte. Előbbi négy-, utóbbi hétszázalékos növekedés volt az előző évhez képest. Egyre meghatározóbbnak bizonyultak a minőségi szempontok is, a szuper prémium 12, a prémium szegmens eladása 10 százalékkal ugrott meg.

schillinger_attila

Schillinger Attila

Egymillió palackot adott el a Tesco, az Auchannál a cseh sörök mennek

A Tesco szerint a foci EB jó hatással volt az idei sörfogyasztásra. A hipermarket sajtóosztályának tájékoztatása szerint a sör forgalmát tekintve közel 10 százalékos, míg mennyiségben több mint hétszázalékos növekedést tapasztaltak a futballtorna ideje alatt az előző év azonos időszakához képest. Ez több mint egymillió darab eladott palack sört jelent. Az olimpia idején ugyanakkor nem tapasztaltak kiemelkedő keresletet a sörök iránt.

Samu Zsófia, az Auchan kommunikációs vezetője közölte: a tavaszi, kora nyári hónapokban megnövekedett a kereslet a cseh sörök iránt, így az Európa-bajnokság idejére bővítették a cseh választékot. Hangsúlyozta, hogy az Eb és a hőségriadó egyaránt hatással volt a sörértékesítésre, s ennek köszönhetően a forgalom közel harmadával volt magasabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az olimpia kapcsán az Auchan sem realizált bevételnövekedést.