Cikk megosztása
A világ egyik vezető piacelemző ügynöksége a craft sörökkel kapcsolatban készített átfogó kutatást, amelyből az derül ki, hogy már nem az USA uralja a globális craft sör ipart. Az európai növekedés bámulatos.
A világ tíz leginnovatívabb sörpiacából hat Európában van – írja a Craft Brewing Business. A Mintel tanulmányát ismertető összefoglalóban Jonny Forsyth, a Mintel Food & Drink ügyvezető igazgatója elmondja, hogy az elmúlt néhány évben a kézműves sör iránti érdeklődés az USA-ból az Egyesült Királyságba, aztán pedig az európai kontinensre költözött. A cég rámutat, hogy az európaiak egyre többen választják a kézműves söröket, egyszerűen azért, mert a szokásosnál izgalmasabb termékeket keresnek. Ez különösen olyan piacokon figyelhető meg, mint a német, ahol a sörök stílusa évszázadok óta változatlan volt.
Persze a német és mondjuk a belga, valamint a cseh piacot még mindig saját sörstílusuk uralják, épp ezeken a helyeken fordul egyre inkább az újdonságok felé a fogyasztói érdeklődés.
A Mintel elemzése szerint a sörfogyasztók Lengyelországban (64%), Franciaországban (63%), Olaszországban (61%) és Németországban (50%) jelentős mértékben érdeklődnek a különböző típusú kézműves sörök iránt. Az európaiak pedig hajlandóak többet költeni a kézműves sörre. A sörfogyasztók mintegy fele Olaszországban (52%), Franciaországban (51%), Németországban (46%) és Nagy-Britanniában (45%) egyetért abban, hogy a craft sör megéri a magasabb árat.
Ugyanakkor a kutatásból az is kiderül, hogy az európai fogyasztók nem törődnek túlzottan azzal, hogy a kézművesnek tűnő márkák valójában multik tulajdonában vannak-e. A spanyol sörfogyasztók közel felét egyáltalán nem mozgatja meg, hogy kié egy adott márka, a német sörfogyasztóknak pedig csak mintegy 17 százaléka mondta azt, hogy a vásárlási döntést befolyásolná, ha megtudja, hogy a kinézett kézműves márka egy nagyvállalat tulajdonában van.
A nagy cégek pedig ezerrel repülnek rá a craft sör bummra immár Európában is: vagy saját, „kézműves” termékeket indítanak, vagy sörfőzdéket vesznek meg.