Bizakodó hangulatban van a szezon elején az egész magyar söripar

Írta: BeerPorn.hu

2019-05-10 | 09:58 Hírek

Ali Rawech Szami és Kántor Sándor

A Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület közös csapolásával hivatalosan is elindította a 2019-es sörszerzont. A Sörszövetség adatai szerint a sörfogyasztás reneszánszát éli hazánkban, a tavalyi éves jelentésben az áll: 70 000 hektoliterrel több sör fogyott 2018-ban az azt megelőző évhez képest.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége és a Kraft Sör Egyesület közös csapolással nyitotta meg az idei sörszezont. Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a rendezvényen elmondta: „A magyar sörkultúra látványosan fejlődik, a prémium sörök egyre nagyobb részt vesznek ki a kereskedelmi forgalomból, és a felelős sörfogyasztás ügye is jó úton jár. Az évadnyitó rendezvényünkön az is bebizonyosodott, hogy a minőségi sörgyártás nem varázslat, hanem gondos, nagy szakmai ismeretet igénylő tevékenység, amelyet egyre jobban ismernek és elismernek a fogyasztók.

A magyar sörpiacon 2018-ban 6,29 millió hektoliter sör fogyott, szemben a 2017-es 6,22 millió hektoliterrel. Az öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése a múlt évben több mint 15 millió palackkal haladta meg az előző évit, ami 1,2% feletti növekedésnek felel meg. „Nem véletlen, hogy a társasági események királya még mindig a csapolt sör, hiszen annak a frissessége és ízharmóniája adja vissza azt a figyelmet és gondoskodást, amit a sörfőzés mestereitől kap a gyártás során. Az emberek szeretik az igényes, nagy szakértelemmel készült különlegességeket, ezért választják előszeretettel a prémium söröket” – magyarázta Ali Rawech Szami, Kraft Sör Egyesületének képviselője.

Dr. Kántor Sándor szerint 2019-ben folytatódni fog a tavaly megkezdődött tendencia. Idén is egyre többet fogunk fogyasztani a prémium sörökből, tovább fog nőni az ízesített és ízesítettlen alkoholmentes sörök forgalma, míg az olcsóbb, alacsonyabb minőségű termékek fogyasztása tovább csökken.