fbpx

Berúgta az ajtót az alkoholmentes sör

Írta: BeerPorn.hu

2019-09-16 | 09:17 Hírek

Az alkoholmentes divatot valóban nem lehet megállítani. Az AB-InBev azt tervezi, hogy 2025-re a globális volumene 20 százaléka alkohol nélküli termék lesz, de ha nem csak a világpiacra tekintünk: itthon is van olyan márka, amelyik alkoholmentes, és egy év alatt megduplázta a forgalmát.

Itt írtunk arról korábban, mennyire jelentősen bővül a sörpiacon az alkoholmentes termékek részaránya. Itt pedig arról, hogy azért annyira nem felhőtlen a ’mentes piac helyzete, hiszen az ízprofilja ezeknek a söröknek – akárki, akármit mond – még mindig nem tudja igazán megközelíteni az alkoholos változatokéit.

Addig is, amíg nem sikerül kikísérletezni a tökéletes ízű alkoholmentes sört, a sörgyárak a szintén alkohol nélküli radlerek felé fordultak. Elég itthon körülnézni, és azt látjuk, hogy mindegyik nagy gyártó ezerrel nyomatja ezeket a termékeket, és ezzel kvázi beléptek az üditőital piacra.

A gyümölcsös ízesítésű radlerek pedig hódítanak: az elmúlt öt évben a Heineken Hungária 130 százalékkal többet adott el ezekből, a Heineken 0.0 pedig egy év alatt megduplázta forgalmát – áll a cég közleményében.

Az alkoholmentes sörök Európa szerte az 1980-as évek óta elérhetőek, hazánkban pedig a 90-es években jelentek meg nagyobb mennyiségben. Szignifikáns volumennövekedés csupán az elmúlt években volt megfigyelhető a kategóriában, lokálisan és globálisan is.

Az alkoholmentes sörök előállítása során a gyártók kétféle technológia közül választhatnak. Az egyik, a sör alapját adó maláta erjedésének megszakítása, ebben az esetben nem képződik alkohol az italok előállítása során. Költségesebb és bonyolultabb módszer az alkohol teljes mértékű kivonása az erjedt, alkoholos sörökből.

Az alkoholmentes radlerek térnyerésének trendje olyannyira erős, hogy mindeközben az alkoholos radlerek értékesített mennyisége 45%-kal csökkent öt év alatt, a teljes piacot érintően. Ebből látszik, hogy amíg az alkoholmentes termékek fogyasztási alkalmainak lehetősége egyre nő, addig az alacsony alkohol tartalmú italokat kevésbé választják a fogyasztók.