Cikk megosztása
Tavaly, az elmúlt évtized példátlan növekedése után visszaesett a craft sör piaca az Egyesült Államokban. Az értékesítés mintegy 2 százalékkal csökkent, és felbukkant a piacon egy új kihívó.
A PMMI Business Intelligence jelentése 123 craft sör és szeszesital szakértő tapasztalatait elemezte. Eszerint a craft sörmárkák nehezen tudják fellendíteni az eladásaikat, viszont a „kisüzemi szeszek” népszerűsége folyamatosan nő.
Az USA-ban „kisüzeminek” tekinthető az a sörfőzde, amely kevesebb mint 6 millió hordó sört készít egy évben. Tehát az ottani „kisüzemi” volumen összehasonlíthatatlanul nagyobb a hazainál. Ezek a craft főzdék néznek szembe most az eladások csökkenésével, legalábbis a Brewers Association 2023-as adatai szerint.
A visszaesés ugyanakkor enyhének mondható, és egy évtizedes, példátlan növekedést követ: 2013-ban 3108 „kisüzemi” sörfőzde működött az USA-ban, tavaly pedig 9456. Viszont a craft sör értékesítése körülbelül 2 százalékkal csökkent 2023-ban, az egy évvel korábbihoz képest. Ám így is jobban teljesített egyébként, mint a „nagyüzemi” szegmens, amely 3 százalékos eladási csökkenést mutatott.
Az is fontos adalék, hogy az eladások visszaesése ellenére tavaly, az év első felében még mindig több sörfőzdét nyitottak meg, mint zártak be.
A „kisüzemi” sörrel ellentétben az ugyancsak kisebb lepárlókban készülő párlatok népszerűsége egyre nő. Jelenleg több mint 2500 ilyen szeszfőzde működik az Egyesült Államokban, és a kisüzemi párlatok értékesítése több mint 10 százalékkal nőtt az utóbbi években.