Cikk megosztása
Globálisan több, mint 1,9 milliárd hektoliter sör fogyott tavaly, a világ legnagyobb sörgyártó nemzete Kína, a második az USA, a harmadik pedig Brazília volt. A magyar sörpiacon a mennyiség helyett a minőség hódít, a prémium sörök idén is tarolnak – olvasható a Magyar Sörgyártók Szövetségének közleményében.
Világviszonylatban messze a legnagyobb sörgyártó Kína, évente több, mint 465 millió hektoliter sört gyártanak, ami több, mint kétszerese az USA termelésének. Az Egyesült Államok a maga 224 millió hektoliteres termelésével azonban még így is a világ második legnagyobb termelője, a harmadikok pedig a brazilok, több mint 134 millió hektoliterrel. Globálisan a negyedik, és ezzel Európa legnagyobb sörgyártója Németország 93 millió hektoliterrel, akiknek több, mint 1300 sörgyáruk van, és éves szinten több, mint 5000 márkájú sört készítenek. Az ötödikek az oroszok 89 millió hektoliterrel, őket követi Mexikó 82,5 millió hektoliterrel, Japán (55 millió hektoliter), az Egyesült Királyság (40 millió hektoliter), Lengyelország (39 millió hektoliter) és a tizedikek a spanyolok 32 millió hektoliterrel. A sörgyártás a legtöbb helyen korrelál a fogyasztással: a legnagyobb sörfogyasztó Kína, évi mintegy 113 milliárd üvegnyi sörrel, az USA 67,5 milliárd üvegnyit fogyaszt, többet mint amennyit gyártanak.
Míg Európában 2017-ben a teljes sörfogyasztás közel 374 millió hektoliter volt, addig a magyar sörpiacon ebben az időszakban 6,22 millió hektoliter volt a forgalom. Ezzel az eredménnyel hazánk egyébként a középmezőnyben helyezkedik el, a “legnagyobb sörnemzetek” Európában a németek, az angolok, a lengyelek és a spanyolok mind a gyártás, mind a fogyasztás oldaláról. A legnagyobb exportőrök a belgák, a németek és a hollandok, hazánk e tekintetben a 18. helyen állt 2017-ben 538 ezer hektoliteres sörexportjával.
„Hazánkban idén a prémium és szuper prémium sörök fogyasztása tovább nőtt, míg a többi sörfajta forgalma a hidegebb időjárás hatására valamelyest csökkent. Az első félévi adatok alapján a prémium szegmens forgalma eléri a teljes forgalom közel egynegyedét.” – mondta dr. Kántor Sándor a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Az egészségtudatosság nemcsak a táplálkozásnál és a testmozgásnál nyert teret az utóbbi időkben, hanem az alkohol fogyasztása során is. “A magyar sörkultúra folyamatosan fejlődik az európai trendekhez hasonló irányba. Folyamatosan nő a prémium és szuper prémium sörök forgalma, valamint a csökkentett alkoholtartalmú, ízesített termékek fogyasztása. A magyarok manapság egyre inkább a minőségre és nem a mennyiségre koncentrálnak.” – tette hozzá dr. Kántor Sándor.