Cikk megosztása
A sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése meghaladta a 150 milliárd forintot tavaly. A minőségi termékek és az alkoholmentes sörök húzták felfelé az ipart.
Tavaly mennyiségben 4, értékben pedig 11 százalékkal nőtt itthon a sörértékesítés – írja a Világgazdaság. A boltokban eladott termékek 90 százaléka hagyományos világos (láger), 7 százaléka ízesített sör volt, a maradék 3 százalékon pedig az egyéb termékek (búzasörök, stb.).
A forgalom 93 százaléka az alkoholos sörökre irányult, ám ez eggyel kevesebb mint tavaly, mert erősödött az alkoholmentes szegmens.
A gazdasági lap kérdésére Kntor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója elmondta, hogy folytatódott a prémium és szuperprémium kategóriájú sörök térnyerése az olcsó, alsó kategóriás termékekkel szemben, miközben meghatározó az alkoholmentes termékek térnyerése.
Nielsen adatai alapján a sörpiac értékbeli bővülése mögött nem áremelkedés, hanem az áll, hogy a fogyasztók egy része elkezdett felsőbb kategóriájú söröket választani.
A Sörszövetség igazgatója emlékeztetett, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, és a tavalyi forgalom is ekörül lehet. A csapolt sörök a teljes belföldi piac 10 százalékát tették ki tavaly.