Az italkereskedelemmel foglalkozó Bibendum komoly kutatásokat végzett, hogy felállítsák 2020 legfontosabb italtrendjeit. Ezek szerint egyre fontosabb, hogyan gondolnak bizonyos italokra a Távol-Keleten, és egyik szomszédunk is dörzsölheti a tenyerét!
A Bibendum kutatása persze az Egyesült Királyságban működő bárokra és éttermekre vonatkozik, de jól kirajzolódik belőle, melyek a globális alkoholpiac legfontosabb irányai. Tavaly egyébként többek között a cabernet franc, a kanadai és uruguayi, valamint a horvát borok előretörését jósolták.
Idén arra következtetnek, hogy nő a Távol-Kelet befolyása, és Európában – legfőképp persze a Brit szigeteken – várható, hogy egyre gyakrabban találkozunk majd Délkelet-Ázsiából származó borokkal és sörökkel. A távol keleti koktélhozzávalókról, mint mondjuk a yuzu, már ne a beszéljünk!
Naprón napra fontosabbá válik a fenntartható csomagolás kérdésköre is. A környezetbarát csomagolás 2020-ban soha nem látott módon terjed majd el a bor-, sör- és szeszesital-iparban, hiszen a Bibendum adatai szerint a fogyasztók 87 százalékának fontos a fenntartható csomagolás. Jöhetnek hát a konzerv és a dobozos borok, a csapolt koktélok és az innovatív sörcsomagolások!
Főleg az USA-ban nő a népszerűsége a hard seltzernek, amely alkohollal és aromákkal megtolt, szénsavas víz. A kategória várhatóan növekedni tud majd Egyesült Királyságban, főképp alacsony kalória- és cukortartalma miatt, leginkább a fiatalabb, egészségtudatos fogyasztók körében.
2020-ban igazán beérik az Aerosmith évtizedes slágere is: „Pink it’s my new obsession / Yeah, pink it’s not even a question”, mert az előrejelzések szerint a rózsaszín italok népszerűsége 2020-ban tovább növekszik, élen a rozé proseccoval.
A Bibendum előrejelzése szerint a kávé népszerűsége annyira megerősödött, hogy már most befolyásolja a sör és a szeszes italok forgalmát. A jövőben pedig – a koffeinmentes változatok terjedésével – ez a jelenség még elterjedtebb lesz. Ja, és ha vannak felesleges százmilliárdjaid, kezdj el alkoholos kávéitalokba fektetni…
Akkorát megy az osztrák bor az Egyesült Királyságban, hogy a legmenőbb borsorok 90 százalékában szerepel. Főleg a zöldveltelini és a rajnai rizling pörög, de a kékfrankos és a zweigelt is kedvelt.
A spanyol borexportot minden bizonnyal Rioja uralja, de az elemzés szerint többen és többen fordulnak más hispán borrégiók felé, mint például Katalónia, Galícia, vagy épp a Kanári-szigetek.
Dél-Amerika bortermelói ugyancsak sokat várhatnak a következő időszaktól, hiszen nagyot mehetnek az uruguayi és a bolíviai borok, miközben persze Chile és Argentína szőlői is népszerűek.
Az organikus termékek trendje is töretlen: a Bibendum elemzése rámutat, a jövőben több sör készül majd vadélesztővel, illetve spontán erjesztéssel, de az alacsony alkohol tartalmú és az alkoholmentes italok is egyre nagyobb forgalmat tudhatnak magukénak. A trendet a sörpiac vezeti, ahol 2020-ban várhatóan a vendéglátásban is egyre nagyobb teret nyer majd az alkoholmentes sör.