Íme egy újabb jele annak, hogy a jövőben a sörözés egyre kevésbé jelenthet egyet az alkoholfogyasztással. Miközben idehaza immár sorra bukkannak fel a nagy gyártókéi mellé az alkoholmentes kisüzemi sörök is, Németországban az előállított alkoholmentes sör mennyisége az elmúlt 10 évben csaknem megduplázódott.
Elixbeer, Stari Sörfőzde, Horizont Brewing és Szent András Sörfőzde – íme néhány azon hazai kisüzemek közül, amelyek piacon tartanak ilyet, vagy nem olyan régen jelentek meg alkoholmentes termékeikkel.
A nagy gyártóknál pedig régóta nem újdonság már, hogy a portfólió fontos részét teszik ki a 0.0 sörök, és ahogy az iparág szépen lassan egyre inkább ezek felé is fordul, várhatóan egyre több lesz belőlük. Elég, ha csak a Dreher vállalására gondolunk, amely szerint 2030-ra a cég teljes termékválasztékának 20 százaléka alkoholmentes termékekből áll majd.
Ez a szám egyébként pontosan egybe esik azzal, amire a kirajzolódó tendenciákból a Német Sörfőzők Szövetségének vezetője, Holger Eichele számít. Az Euronews szerint ugyanis Németországban a 12 és 17 év közötti fiatalok 8,7 százaléka legalább hetente egyszer fogyaszt alkoholt. Ez az arány 2011-ben még 14 százalék körül volt, 1979-ben pedig 25 százalékon állt. Csökken a fogyasztás a felnőttek körében is, a 2010-es évek elején a német, átlagos éves sörfogyasztás mintegy 100 liter volt, mára ez kicsit több mint 87 literre csökkent.
A német sörszövetség ezért úgy becsüli, hogy az alkoholmentes sörök néhány éven belül a piac 20 százalékát fogják kitenni.
A Destatis német szövetségi statisztikai hivatal szerint a Németországban készített alkoholmentes sör mennyisége az elmúlt 10 évben csaknem megduplázódott, és 2022-ben elérte a 670 millió litert.
Az Allensbach Intézet tavalyi felmérése szerint az alkoholmentes sör az összes sörvásárlás mintegy 7 százalékát tette ki. A Német Sörfőzők Szövetsége szerint a kapható 0.0 márkák száma 2010 óta megduplázódott. Immár több mint 700 ilyen van a piacon.