10 (meglepő) mondat a magyar sörpiac topmenedzsereitől

Írta: BeerPorn.hu

2019-06-10 | 07:08 Hírek

Nem fékezett habzás alcímmel jelent meg a Manager magazin júniusi száma, amely több mint 30 oldalon foglalkozik a sörrel. Figyelmesen olvasva kiderül belőle, hol, milyen termékek bevezetésén dolgoznak, de az is kiderül, milyen söröket tartanak otthon a hazai sörgyárak vezetői.

A három nagy magyarországi sörgyár első embere nagy egyetértésben mosolyog az új Manager magazin elején. Ha feltételezzük, hogy nem a fotós egykor esküvői csoportképek készítésekor tesztelt exponálás előtti poénjai miatt jó a Dreher, a Heineken és a Borsodi első embereinek kedve, akkor biztosan a sörpiac teljesítménye az oka. Az öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése a múlt évben több mint 15 millió palackkal haladta meg az előző évit, ami 1,2% feletti növekedésnek felel meg.

A hangulat a belső oldalakon sem rosszabb, mutatunk 10 fontos mondatot. Nem mi mondtuk, ők:

  1. „Malátagyár most is van, mások próbálkoznak a komlótermesztés meghonosításával, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy a komló számára az itteni éghajlat a legmegfelelőbb…” (Békefi Gábor, Dreher)
  2. „…a Somogy-megyei Kastélyosdombón pedig két évtized után indítottuk újra a magyarországi komlótermesztést…” (Geert Swaanenburg, Heineken Hungária)
  3. „A meglévő szortiment magas minőségű gyártásának fenntartása mellett további jól időzített termékbevezetésekkel maradhatunk a leggyorsabban növekvő sörgyár.” (Vuleta Zsolt, Borsodi Sörgyár)
  4. „…idén nyártól Bőcsről láthatjuk el a cseh és a horvát piacot is dobozos sörrel, de a kör Szerbiával is bővülhet.” (Vuleta Zsolt, Borsodi Sörgyár)
  5. „A pécsi tervekről szólva (Szemerey Zoltán, a Pécsi Sörfőzde ügyvezető igazgatója – a szerk.) elmondta, szeretnének egy-két éven belül alacsonyabb alkoholtartalmú, kitűnő minőségű söröket is készíteni.”
  6. „A Bahama-szigeteken (…) a Heineken termékportfóliója kiterjed a borokra, az égetett szeszes és az alkoholmentes italokra is.” (Geert Swaanenburg, Heineken Hungária)
  7. „…a söriparban is nagy változásokat hozhat az amerikai-kínai kereskedelmi háború kimenetele, mint ahogy a kontinensen belül a Brexit is.” (Geert Swaanenburg, Heineken Hungária)
  8. „…végül Kínából rendeltük a berendezést, ahová a gyártásra ki is utaztam. A beüzemelésre pedig hozzánk érkezett egy mérnök, akinek aztán hirtelen haza kellett mennie, én pedig egy kockás lapra írogattam fel, hogyan kell beüzemelni a gépet.” (Ali Rawech Szami, HopTop Brewery)
  9. „…kisüzemi fronton is nagyobb teret kaphat a dobozos csomagolás, de a Szent András Sörfőzde ügyvezetője szerint jelzésértékű, hogy a magas árfekvésű prémium importsörök zöme a mai napig palackban kerül a polcokra.” (Bukovinszky Béla, Szent András Sörfőzde)
  10. „- Ha benéznénk a hűtőjébe, talánánk benne sört? – Legfeljebb egy doboz Kőbányait, ami a hétvégi grillezésről maradt.” (Békefi Gábor, Dreher)