Cikk megosztása
Változtatniuk kell a cseh sörgyártóknak, hogyha meg akarják állítani azt a trendet, hogy a fogyasztók inkább hazaviszik a sört ahelyett, hogy a sörözőkben fogyasztanák el. Úgy fest, hogy a saját hajuknál fogva szeretnék kihúzni magukat a válságból.
A cseh sörpiacon 2009 fontos évszám. Akkor fordult meg a trend: azóta több sör fogy el a cseh háztartásokban, mint az ország kocsmáiban. A hazavitt sör nagy része pedig palackos vagy dobozos, ami nem csak drágább, hanem kevésbé friss is, mint a csapolt, tehát ez valójában senkinek nem jó.
Ezen szeretnének változtatni a nagy cseh sörpiaci szereplők. A Pilsner Urquell Pilsnerka néven nyit új sörözőhálózatot a már meglévő Kozlovna és Plzenka pubjai mellé. A modern kialakítású kocsmákkal a fiatalokat célozzák majd, és először a nagy cseh városokban lehet majd találkozni velük.
A Staropramen a Potrefená husa hálózattal nyomul, amiből összesen 29 működik Csehországban, és most újabb ivók nyílnak majd a márka égisze alatt.
A Budejovicky Budvar Budvarka nevű sörözőket nyit, már két éve – ebből legalább három újat szeretnének idén megnyitni.
A Pivovary Lobkowicz négy éve fejleszti Snyt nevű kocsmáit, abból már összesen nyolc darab működik, a Heineken pedig tíz krusovicés márkasörözőben kínálja saját cseh márkáját. A Pivovar Bernard szintén szeretne újabb Bernard Pubs ivőkat nyitni.
(Via)