Cikk megosztása
Összességében jobb évet zár a tavalyinál a Borsodi Sörgyár, de messze van még a koronavírus járvány előtti szint. Közben jelentős fejlesztések is voltak Bőcsön, ahonnan már a cseh és a horvát piacra is termelnek.
Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak beszélt a cég idei teljesítményéről. Elmondta: a vendéglátóhelyek április végéig tartó zárva tartása a piac egészéhez hasonlóan jelentős kiesést hozott a Borsodi Sörgyár számára is.
Növekedett ugyan a kiskereskedelembéli értékesítés, és 2021 jobb év lett, mint a 2020-as, de az értékesített sör mennyiségében a 2019-es szintet még ők sem érik el.
A bőcsi üzem közben az anyacég, a Molson Coors egyik regionális termelési központja lett, miután egy 4,4 milliárd forintos beruházással jelentősen bővítették a kapacitásaikat. A sörgyár a fejlesztésekkel 2,5 millió hektoliterre növeli az éves kapacitását, így a Borsod megyei gyártóközpont tudja ellátni a cseh és a horvát piacot is, több sörmárka dobozos változatával.
Vuleta Zsolt azt is elmondta, hogy a kapacitásbővítéssel párhuzamosan logisztikai rendszerüket is fejlesztik. Az ügyvezető felidézte azt is, hogy az idén mutatták be a Borsodi Meggy és a Borsodi Gyömbér Ale söröket, illetve ők is beléptek a hard seltzer piacra a Wai Momenttel, és jövőre további újdonságokkal készülnek.