Cikk megosztása
A Nielsen piackutató felmérése szerint Magyarországon a különleges sörök a teljes forgalom 6 százalékát teszik ki. A növekedés pedig igen dinamikus. Update: ez a 6 százalék nem az a 6 százalék!
Egyre többen választanak magasabb kategóriás, vagy kézműves sört a Nielsen piackutató 2017-es adatai szerint. Az elemzés megerősíti, hogy a nyári időszak erősebb a sörpiacon. A felmérés eredményeit Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője ismertette az InfoRádióban.
Eszerint 2017-ben 123 milliárd forintot költöttünk sörre, egész pontosan 330 millió liter fogyott a hazai kiskereskedelemben. A különleges sörök, melybe beletartoznak a kézműves sörök is, a teljes forgalom 6 százalékát teszik ki, a szegmens növekedése pedig nagyon dinamikus: értékben 25, mennyiségben 20 százalékos a többlet az előző évhez képest.
Az InfoRádióban az is elhangzott, hogy az ízesített sörök részaránya 8 százalék – ezekből szintén több fogy, mint korábban. A citromos a sláger.
Update: a felmérés eredményei között közül a különleges sörök6 százalékos aránya túl magasnak tűnt, ezért megkérdeztük a Nielsent, milyen módszertani sajátosság lehet az, amely kihozta ezt a számot. A válasz némileg meglepő volt, hiszen a cég közölte, hogy a Nielsen kiskereskedelmi indexe a hazai sörgyártók teljesítményét méri, és a nagy sörgyártók jellemzően saját besorolást alkalmaznak. Vagyis ők „kézműves” és/vagy különleges kategóriájúnak sorolnak be egy csomó, saját, nagyüzemben gyártott különleges sört. Így szerepelhet mondjuk a Soproni IPA a különleges kategóriában. A teljes kiskereskedelmi sörforgalomból tehát úgy jelent 6 százalékot a kézműves és különleges sörök szegmense, hogy abban a nagyok némely söre is benne van.