Cikk megosztása
Akárki, akármit mond, nem befolyásolja érdemben a sörfogyasztási adatokat a tavaszi nyár, sőt még a foci EB-sem. Az viszont megfigyelhető, miket isznak egyre szívesebben a magyar fogyasztók.
A tavaszi, szokatlanul meleg időjárásnak biztosan van mérhető hatása az adott hónap sörforgalmára, de az éves trendeket érdemben nem befolyásolja, ahogyan egy-egy nagyobb sportesemény sem – mondta Kántor Sándor.
A Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója az Indexnek beszélt arról, hogy az első negyedévi forgalmi és termelési adatok alapján kedvező a kép. Az öt legnagyobb magyar gyártó termelése a tavaly január–márciusi időszakhoz képest 7,2 százalékkal bővült, de az exportot is magába foglaló teljes értékesítés csak 4,9 százalékos növekedést ért el. Ennek oka, hogy az export mennyisége mindössze a felét érte el a bázisidőszakinak. Mindezek alapján valószínűtlen, hogy elérhető lesz idén a 2022-es év forgalma.
A Dreher, a Heineken Hungária, a Borsodi, a Carlsberg és a Pécsi Sörfőzde adatai alapján elmondható, hogy továbbra is növekszik a prémiumkategória és csökken az olcsóbb, gazdaságos termékek forgalma. Illetve még mindig tud növekedni a dobozos kiszerelés és az egyutas üvegbe töltött sörök aránya.
Kántor Sándor szerint egyébként a hazai fogyasztói preferenciák évek óta azonosan alakulnak a nyugat-európaiakkal. Ezek alapján növekszik az igény az alacsonyabb alkoholtartalmú termékek iránt. Idén az első negyedévben csaknem 25 százalékkal nőtt az ízesített és majdnem 40 százalékkal az ízesítetlen alkoholmentes sörök forgalma.