Cikk megosztása
Nagyszerű évet zárt a kínai sörpiac tavaly, de komoly hatással lehet a régió söreladásaira a koronavírus-járvány, ennek ellenére nem változtatnak távol-keleti terjeszkedési terveiken a nagy sörgyártók.
Cees ‘t Hart, a Carlsberg vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a cég ázsiai bevételei több mint 12 százalékkal növekedtek 2019-ben, és leginkább a prémium márkák tudtak erősödni, de az immár 20 ezer embert megfertőző koronavírus komoly hatással lesz (van) a piacra.
És ha kínában stagnál, vagy esik az értékesítés, az az egész világra rányomhatja a bélyegét, hiszen Kína már a világ legnagyobb sörpiaca. Az Euromonitor International szerint az országban 2015-ben 25 milliárd liter sör fogyott el, ami majdnem kétszerese az USA fogyasztásának.
Cees ‘t Hart egy konferencián ugyanakkor azt is elmondta, hogy a vírus nem fogja megváltoztatni a cég Kínára vonatkozó kilátásait, illetve a terveit sem. Márpedig a Carlsberg felgyorsította a növekedési ütemét Kínában, ahol főzdéket vett, illetve újabb és újabb városokban jelent meg és már a cég globális eladásainak egynegyedét adja a kínai piac. De nem csak a dán óriáscég pörgette fel a dolgokat a távol-keleti országban, így tett az AB InBev és a Heineken is.