Cikk megosztása
A Nielsen adatai szerint 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik a magyar sörkiskereskedelem fele, a többit pedig lényegében az ennél is nagyobb boltokban vesszük meg.
Ahogy azt korábban megírtuk, 7,5 százalékkal esett vissza az öt legnagyobb magyar sörgyártó forgalma 2020-ban. A legdurvább csökkenés nem meglepően a csapolt sör értékesítésében figyelhető meg. A palackos és dobozos termékek jó részét pedig a legtöbben szuper- és hipermarketekben vásárolják.
A Világgazdaság, 2020 magyar sörpiacát elemző cikkében a Nielsenre hivatkozva azt írja, hogy a gyártói márkás sörök adják a forintban mért eladás 87 százalékát. A fennmaradó részért felelős saját márkás termékek forgalma pedig 16 százalékponttal kúszott fel a tavaly előtti szintről.
Ez az a szegmens, amelyről többször is írtunk már, és amelynek áraival a hazai gyártók jó része nagyon nehezen tud versenyezni.
A magyar kiskereskedelemben eladott sör több mint a felét a 400 négyzetméternél nagyobb boltokban veszik a magyarok. A 401–2500 négyzetméteres üzleteké (szupermarketek és diszkontok) a forgalom csaknem 40 százaléka, a hipermarketeket tömörítő (2500 négyzetméter felett) szegmensé a piac bő ötöde – írja a Világgazdaság.