fbpx

Hiába a forradalom, sok helyen még „teljes a sörsivatag”

Írta: BeerPorn.hu

2016-04-26 | 07:32 Hírek

Fotó: Flashkit.net

Fotó: Flashkit.net

A nagyjából 50 körüli kisüzemi magyar sörfőzde a becslések szerint évente mintegy 150-200 ezer hektoliter sört készít. Mindez eltörpül a vezető négy nagy magyarországi sörgyárban főzött, összesen 6,2 millió hektoliter mellett (2014-es adat).

A Főzdefeszt egyik atyja, a Csak a jó sör alapítója, Kővári Gergely szerint nem egyértelmű, hogy ami itt zajlik, az valóban sörforradalom lenne. „Én inkább újhullámos sörfőzésnek nevezném” – mondta a sörfőző a Chef & Pincér szaklapnak. Szerinte míg öt évvel ezelőtt még az újra felfedezett sörtípusokat kezdték el főzni az új sörfőzdék, manapság inkább az lett a divat, hogy ki tud nagyobb őrültséget kitalálni. Kővári elmondta, hogy Magyarországon egyelőre az IPA és APA is óriási meglepetést tud okozni, hiszen a legtöbbeknek a nagyüzemi, aranyszínű, átlátszó lager jelenti az etalont.

Kővári Gergely (Fotó: Gaultmillau.hu/Mese Habbal

Kővári Gergely (Fotó: Gaultmillau.hu/Mese Habbal)

Kővári Gergely úgy gondolja, hogy a kisüzemi sörök és a különlegességek látszólagos népszerűsége csalóka. „Csak a zaj hallatszik körülöttünk, ha viszont elmennénk az Alföld közepére, ott teljes lenne a sörsivatag.” – fogalmazott.

Szerinte az idei tavasz és nyár slágere a farmhouse ale lehet, amely alacsonyabb alkoholtartalma és karakteres aromái miatt nyáron remek frissítő.

A Chef & Pincér cikke arra is kitér, hogy Magyarországról hiányoznak a kis sörgyárak, hiszen jelenleg házi hobbi sörfőzők, gerillák, kisüzemek és sörgyári óriások működnek csak. A magazin Bart Dánielt, az Élesztő és a Főzdefeszt alapítóját is megszólaltatja. Bart szerint a kis és közepes sörfőzdék piaci részesedése a közeljövőben el fog mozdulni a jelenlegi 2-3 százalékról. Kifejtette, 12 sörfőzde vár arra, hogy elinduljon, és akár már az év végére kínálativá alakulhat a jelenleg még keresleti piac, mert az új piaci szereplők komolyabb üzleti háttérrel indulnak, tudatosan készülnek arra, hogy a hiperekben és a kocsmákban is megjelenjenek.