Cikk megosztása
Totál átalakult az alkoholos italok iránti kereslet a koronavírus hatására. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kutatása rámutat, hogy jelentősen növekedni tudott az alkoholos és alkoholmentes kraft italok, egyébként még mindig nagyon szűk piaca.
A tavaszi karantén, illetve kijárási korlátozások ideje alatt globálisan minden harmadik fogyasztó próbálta csökkenteni korábbi alkoholfogyasztását, ám csak kb. hat százalékuk járt sikerrel. 18 százalékuk viszont a csökkentés helyett többet ivott – áll a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kutatásában.
A kézműves alkoholtartalmú és -mentes italok piaca viszonylag szűk, de az utóbbi időben megnövekedett az ilyen termékek iránti igén – írja a kutatást szemléző Magyar Hírlap.
A prémium termékek felé azok a fogyasztók tudtak fordulni, akik anyagi veszteség nélkül vészelték át a vírushelyzetet. Ők a hagyományosan a vendéglátóhelyeken elköltött jövedelmüket fordították kraft, illetve prémium termékekre.