Cikk megosztása
Az Anheuser-Busch InBev, a Molson Coors és a Heineken piacai komolyan visszaestek 2018 első negyedévében. Az eladások csökkenésének okairól több teória is van.
Az AB InBev eladásai Észak-Amerikában 4,1% -kal csökkentek idén, leginkább Bud és Bud Light márkák gyengélkedése miatt. Áprilisban a Heineken számolt be néhány százalékos csökkenésről, a múlt héten pedig Molson Coors vallotta be, hogy 5,8% -kal esett vissza a forgalmuk az USA-ban.
A cégvezetők a szokásosnál hidegebb időjárással magyarázzák a kiesést, de az is tény, hogy az alkoholfogyasztás összességében csökkenőben van az Egyesült Államokban. Ez pedig fokozza a sörfőzdék, az égetett szeszekben utazók és a borászok közötti harcot a csökkenő piacért. A helyzet pedig most úgy fest, hogy ebben a csatában a sör komoly vesztésre áll a többi italtípushoz képest – leginkább a fiatalok körében – írja az Msn.com.
Gavin Hattersley, a MillerCoors ügyvezető igazgatója szerint az a helyzet, hogy a fiatalok a sörről a borra és az égetett szeszekre váltanak. Ám ez még nem a teljes magyarázat, mert az is trend, hogy a fogyasztók terméktípustól függetlenül elfordulnak a nagyobb márkáktól.
A növekvő eladásokat produkáló független főzdék nem tudják korrigálni a nagyok visszaesését, így megállapítható, hogy a fogyasztás csökken.
A múltban a fiatalok számára szinte minden esetben a sör volt az első alkohol, de ez megváltozott: az AB InBev adatai szerint 2006-ban a 21-27 éves amerikaiak által fogyasztott italok közel 65 százaléka sör volt, 2016-ra ez 43 százalékra csökkent.