Elfogultak vagyunk a hazai sörök iránt

Írta: BeerPorn.hu

2018-05-18 | 07:24 Hírek

Fotó: Japantimes.co.jp

A Nielsen piackutatása szerint a helyi márkák helyett a fogyasztók világszerte elkezdtek a globális márkatermékek felé fordulni, azonban akadnak kivételek. A sör is ilyen.

Évente végez világszerte kutatásokat a Nielsen arról, hogy mennyire kedveltek a globális és a helyi márkák. A trend azt mutatja, hogy a globális brandek előretörőben vannak, kivéve, hogyha romlandó élelmiszerekről van szó, ott a fogyasztók előnyben részesítik azokat, amik olyan közelről származnak, amennyire csak lehetséges – írja az Élelmiszer.hu.

Egyetlen olyan termékcsoport van, ahol többséget képviselnek azok a fogyasztók, akik helyi márkákat részesítik előnyben. A tejtermékeknél ez 54 százalék, Magyarországon ennél is több, 75 százalék.

Vannak azonban olyan további kategóriák, ahol a magyar fogyasztók a nemzetközi átlagnál jóval nagyobb mértékben elfogultak a hazai márkák iránt, közöttük van a sör is.