Cikk megosztása
16 százalékkal többet költöttek az elmúlt egy évben a magyar fogyasztók az alkoholmentes sörökre, mint korábban. A bővülés legfőbb oka pedig az, hogy úgy tűnik, az alkoholmentes sörnek nincs valódi alternatívája.
Nem üdítő helyett, hanem sokkal inkább az alkoholos sörök alternatívájaként fogyasztják a magyarok a 00-ás termékeket, és ezzel úgy tűnik, nagyon nehéz versenyezni.
Az alkoholmentes sörök magyarországi bolti eladásában két számjegyű növekedést regisztrált a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe tavaly márciustól idén februárig – írja a Vg.hu. A gazdasági portál ismertei, hogy 13,5 milliárd forintot költöttek alkoholmentes sörökre a magyarok, és ez 16 százalékkal több, mint egy éve.
A piackutató ráadásul volumenben is hasonló mértékű forgalomgyarapodást mért: a mennyiségi értékesítés 15 százalékkal nőtt: 300 ezer hektolitert adtak el belőle. Meglepő adat, hogy az értékben mért összforgalom 88 százaléka nem ízesített alkoholmentes ital, hanem „sima”. A gyümölcsösek közül pedig a citromos a legnépszerűbb.
Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója a fentieket azzal magyarázta a VG.hu-nak, hogy a hazai piac követi az USA-ban is tapasztalható trendeket. Csakúgy, mint a külföldi, a magyar fogyasztók is leginkább az alkoholos sör alternatívájaként választják az alkoholmentes változatot, és nem a különböző üdítőitalok helyett.
Tavaly, az előrejelzések szerint az elemzők 640 milliárd dollárra becsülték a sör világpiacát, 2025-re pedig 710 milliárdot várnak tőle. Az alkoholmentes termékek tekintetében pedig 16,7 milliárd, illetve 23,3 milliárd ez a két szám. Vagyis az alkoholos termékekhez képest az alkoholmentes sörök piaca a négyszeresével bővül – mondta Kántor Sándor.
Magyarországon közben az ízesített, alkoholmentes sörök piaca is dinamikusan bővül: már több mint 5 százalékát adja a teljes kiskereskedelmi sörpiacnak. Nem véletlen, hogy a Dreher és a Borsodi is újdonságokkal lépett piacra – azokról itt írtunk, a sima alkoholmentes söröket pedig egy éve teszteltük: