Cikk megosztása
Statisztika készült a karácsony előtti időszak online italvásárlási szokásaiból. Kiderült, miket vásároltunk leginkább. A sör nincsen a legkedveltebb online vásárolt szeszes italok között, de ennek megvan az oka.
Hazai online ital vásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az Italkereső, 2020. november 23. és 2020. december 23. között. A több mint 13 ezer vásárlás adatai alapján készült statisztika szerint a legtöbben (18.6 százalék) bort vettek, csaknem 17 százalék pedig whiskyt.
Harmadik helyre kerültek a likőrök, több mint 10 százalékkal, nem sokkal lemaradva követi ezeket a pálinka, a sör pedig csak az ötödik helyre került, 7,3 százalékkal.
A statisztikát persze jócskán torzíthatja, hogy a nagyüzemi söröket többnyire a szupermarketekben vásárolják a magyarok. A kisüzemi sörfőzdék túlnyomó része pedig rendelkezik webshoppal, amelyeken szép számú vásárlás teljesül. Az online kereskedelemben a nagyüzemi és kisüzemi sörök aránya kb. 70:30 a kisüzemiek javára.
A söröket egyébként az Italkereső adatai szerint a rumok és a vodkák követik.
December végén megjelent egy másik adatsor is, amely az Eurostattól származik. Eszerint 2019-ben az európai unióban a háztartások kiadásainak 1,6 százalékát költötték alkoholra, Magyarországon viszont ez a szám 2,9 százalék. Ennyit nagyjából a finnek és a horvátok költenek arányosan szeszre. A balti államok, Lengyelország és Csehország pedig ennél is többet: