Cikk megosztása
A hazai piacon is jól ismert német márkákból a Krombacher mindent visz, de nagyszerűen szerepelt a Bitburger és a Paulaner is. Itt a teljes slágerlista!
Január közepén tette közzé az Inside Getränke Markt éves sörmárka „slágerlistáját”, amely a legkelendőbb német sörmárkákat tartalmazza, olyanokat, amelyekből több mint 1 millió hektoliterrel adtak el 2022-ben.
Első helyen a Krombacher áll, amely óriási lendületben van: 2021-hez képest tavaly 166 000 hektoliterrel többet adtak el belőle (összesen 5 756 000 hl-t). Második az Oettinger, amely visszaszorulóban van, és épp hogy meg tudta őrizni előnyét a Bitburgerrel szemben. Utóbbi értékesítése 285 000 hl-rel nőtt 2022-ben, összesen 3 640 000 hl-re.
Őket a Veltins és a Paulaner követi. Utóbbi ugyancsak növelni tudta eladásait, míg a Beck’s, a Hasseröder és a Franziskaner veszített a piacaiból – leginkább az anyacég reklámtámogatásának hiánya miatt.
Warsteinerből 170 000 hektoliterrel több fogyott, az elemzők szerint elsősorban a tavasszal elmaradt áremelés hatására. Ennek ellenkezője történt a müncheni Augustinerrel, amely évek óta először fogta vissza a termelését azért, mert az áremelések hatására csökkent a kereslet a márka iránt.
Kissé javultak az Erdinger pozíciói is, egyértelmű vesztes az Oettinger és az Ur-Krostitzer volt. Utóbbi márkák tulajdonosa, a Radeberger csoport szándékosan állította le ezekkel a márkákkal kapcsolatos eladásösztönző kampányait, mert termelési kapacitásaik végesek, és inkább névadó brandjére fókuszált.
Az Inside Getränke Markt fenti adatai nem tartalmazzák azoknak a brandeknek a teljesítményét, amelyeket a fent említett márkák gyártanak, vagy forgalmaznak.
Szintén a német sörpiacot érintő hír, hogy a Német Sörfőzők Szövetségének előrejelzése szerint komolyan drágulnak majd az országban gyártott termékek, és ez várhatóan hatással lesz az egyes márkák iránti a keresletre is.