fbpx

Ez az egyik legnagyobb globális biznisz, amit még Európa hajt

Írta: BeerPorn.hu

2023-06-19 | 16:26 Hírek

Az alkoholtartalmú italok piacán jelenleg Európa rendelkezik a legmagasabb globális piaci részesedéssel. Egy előrejelzés szerint az italpiac tovább szárnyal a következő években.

Fotó: Freeimages.com/Jonathan Harriot

A Straits Research piackutató jeletése szerint tavaly a globális alkoholpiac értéke 1603 milliárd dollár volt, és tovább növekszik majd a következő évtizedben.

A 2023 és 2031 közötti időszakra 2,5 százalékos összetett éves növekedést váró tanulmány kimondja, hogy az alkoholtartalmú italok piacán jelenleg Európa rendelkezik a legmagasabb piaci részesedéssel, hiszen igen jelentős piaci szereplők működnek az öreg kontinensen.

A dokumentumban azt írják, hogy a világban növekszik a fiatal felnőttek száma, így az alkoholos italok iráni kereslet is. Szóval a népesség növekedésével a biznisz is nagyobb.

A Straits Research szerint emellett az urbanizáció, a magasabb státuszhoz társított italok iránti élénk kereslet és az egyre gyakoribb társasági élet mind-mind a globális alkoholpiac malmára hajtja a vizet. A városi lakosság megnövekedett jövedelme pedig lehetővé teszi, hogy többet fordítsanak szórakozásra.

A jelentés szerint persze a gyártók is mindent megtesznek a forgalom élénkítéséért, íg többek között rendre újdonságokkal rukkolnak elő, amelyekre leginkább a millenials generáció fogékony.

Az összefoglalóban aláhúzták, hogy Európa népei eltérő alkoholpreferenciákkal rendelkeznek, amelyek leginkább földrajzi alapúak. A sör, a bor és a szeszes italok fogyasztása eszerint tradicionálisan Európa közép-európai régiójával, Európa mediterrán régiójával, illetve a kelet- és észak-európai régiókkal kapcsolódik össze. Illetve az alkoholos italok iránti kereslet Litvániában, Csehországban, Franciaországban, Írországban és Fehéroroszország a legerősebb.

A Straits Research szerint egyébként Észak-Amerikában a sörkereslet hajtja a növekedést, Ázsiában pedig a megnövekedett jövedelem és a nagyszámú fiatal.