Cikk megosztása
Nyugaton a kicsi és a nagy sörös cégek egyaránt keresik a megoldásokat arra a jelenségre, hogy a fogyasztók egyre nagyobb esze fordul az alkoholmentes sörök felé. A Global Market Insights piackutató szerint hatalmas piaci bővülés várható ebben a szegmensben.
A Heineken nemrég jelentette be, hogy szeretné kiterjeszteni az alkoholmentes termékeket 2019 első negyedévében az amerikai földrészen, miközben az USA-ban sorra nyílnak olyan sörfőzdék, amelyek kizárólag alkoholmentes termékekre koncentrálnak.
Németországban – amely az alkoholmentes sörpiacon a második legnagyobb –, a sörfogyasztás általános csökkenésének dacára 43 százalékkal nőtt az eladott alkoholmentes termékek száma. Az Euromonitor International számai szerint pedig a Kínában bevezetett új sörök mintegy 30 százaléka alkoholmentes.
A helyzet az Egyesült Királyságban is hasonló. Ahogy a Carlsberg felmérése rámutat: az emberek nagyobb része szerint az alkoholmentes sör az utóbbi két évben társadalmilag elfogadhatóbbá vált. Közben pedig a szigetországban is nyílt csomó főzde, amelyek kizárólag 3% alkoholtartalom alatti söröket készítenek. Mivel az alacsonyabb alkohol tartalmú italokat választó fogyasztók száma növekszik, várható, hogy több, még nem létező szabályozást vezetnek majd be ezekre a termékekre.
Az alkoholmentes divatot szintén jelzi, hogy AB-InBev és a Molson Coors is alkoholmentes cuccokkal jött ki Kanadában (Budweiser Prohibition Beer, Coors Edge), de az USA-ban is nyomatják az olyan ’mentes márkákat, mint az O’Douls, a Beck’s és a St. Pauli N.A. Az AB-InBev odáig megy, hogy 2025-re a globális volumene 20 százaléka alkohol nélküli terméke legyen – írja a Brewbound.com.