Cikk megosztása
Egészen szürreálisan hangzik az a terv, amit Japánban valósítanának meg, ahol a fiatalok nem fogyasztanak elég alkoholt, ezért csődközeli állapotba jutottak a vendéglátóhelyek. Ezért a helyi adóhatóság felügyeletével indítanak italozásra buzdító programot.
Japánban egyre komolyabb aggodalomra ad okot a születésszám csökkenése és a népesség elöregedése. A fiatalok egyszerűen kevesen vannak, és ők is elszoktak a szórakozóhelyek látogatásától a Covid miatti lezárások ideje alatt.
Az új, Sake Viva! nevű kampányban épp őket szeretnék megszólítani. A programot a japán adóhatóság felügyeli, és olyan ötleteket várnak, amellyel élénkíthető az adott italtípus iránti kereslet. A pályázatokat szeptember 9-ig várják, a nyertes finanszírozást kap az ötlete megvalósításához.
A CNN szerint Japánban, a Covid miatti lezárások különösen súlyosan érintették a kocsmákat, amelyek forgalma a felére csökkent. A japán gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztérium szerint az idősebbek inkább otthon fogyasztanak alkoholos italokat: a 40–60 év közötti japánoknak kb. 30 százaléka iszik rendszeresen, viszont a huszonéveseknek csupán nem egész 8 százaléka fogyaszt időről időre alkoholt.
A helyzet olyan súlyos, hogy a japán állam teljes adóbevételének 2011-ben még 3 százalékát adta az alkohol után fizetett jövedéki adó, 2021-ben az arány pedig már csak 1,7 százalék volt.