Cikk megosztása
Minden nagy gyártó úgy készült egy évvel ezelőtt, hogy tavasszal és nyáron nagyon komolyan felpörög a sörfogyasztás, erre a május a legkevésbé arra volt alkalmas, hogy a kertben sörözgessünk. Végül csak a sörreneszánsz tudott segíteni a hazai gyárakon.
Kihívásokkal teli év volt 2019 a magyar sörgyártók számára, hiszen két, a sörfogyasztás szempontjából fontos hónap, a május és az augusztus is lényegesen hűvösebb volt, mint a korábbi években – mondta a Világgazdaságnak Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártó Szövetség igazgatója.
Habár 2019-ben már a teljes hazai sörpiac nagyjából 25 százalékát a prémium sörök tették ki, a kedvezőtlen időjárás miatt összességében egy százalékot esett a nagyok sörforgalma. Sőt, 2018-hoz képest tavaly, a harmadik negyedévben csaknem 3 százalékos visszaesést regisztráltak, ezt végül a negyedik negyedév kiemelkedő forgalma tudta valamelyest visszabillenteni.
Kántor Sándor a lapnak arról is beszélt, hogy a visszaesésben jelentős szerepet játszott még az olcsó, importsörök megugró kiskereskedelmi forgalma. A prémium szegmens növekedéséről kifejtette, hogy ez a sörreneszánsznak köszönhető általános európai trend, csakúgy, mint az ízesített és az ízesítetlen alkoholmentes sörök előretörése.