Cikk megosztása
Az 1945-ben alapított Constellation Brands világszinten a szeszipar egyik legjelentősebb szereplője. Több mint 100 márka van a portfoliójában, amelyeket mintegy 100 országban értékesít, köztük az USA-ban, Kanadában, Mexikóban, Új-Zélandon és Olaszországban.
A cég eddig jelentősen koncentrált a boriparra, ám az év elején bejelentette, hogy új, 10 millió hektoliter kapacitású sörgyárat épít Mexikóban, 1,5 milliárd dolláros költségvetéssel.
Jancis Robinson, borszakértő, Master of Wine ezzel kapcsolatban egyébként nagyon érdekes gondolatokat fogalmazott meg a blogján a craft sörök és a minőségi borok kapcsolatáról.
Szerinte azoknak a boroknak a túlnyomó többsége, amelyekkel ő foglalkozik, simán megkaphatná a „craft” jelzőt, hiszen azokat viszonylag kis mennyiségben termelik független termelők, és alapvetően a termőhelyi adottságok és a saját termésű szőlő határozza meg őket. Egyetlen kézműves sörfőzőt vagy párlatmestert sem ismerek, aki maga termelné az alapanyagait – írja Robinson.
A borszakértő csalódottságának adott hangot, hiszen szerinte a bortermelés sokkal kevésbé ipari jellegű, mint a sörfőzés vagy a párlatkészítés, és sört vagy párlatot sokkal gyorsabban lehet készíteni, mint bort, sőt a borásznak évente csak egyetlen termelési ciklusa van, a termelt mennyiséget pedig a szőlőterület nagysága határozza meg, mégis úgy tűnik, hogy az Egyesült Államokban egyre nagyobb piaca lesz a kisüzemi/kézműves/kraft söröknek, leginkább a bor rovására. Az USA-ban a kraft sörök eladása sokkal drámaibb mértékben növekszik, mint a boré. A Nielsen adatai szerint több mint 20%-kal. És én magam is, aki a Brit-szigeteken élek, egyre inkább úgy tapasztalom, hogy az eddig a bornak fenntartott területekre fokozatosan benyomulnak más italok, különösen a kézműves sörök és párlatok, valamint koktélok – összegezi tapasztalatait Jancis Robinson.