Cikk megosztása
A Folyékony kenyér bloggerével, a Főzdefeszt egyik szervezőjével és az Élesztő megálmodójával készített interjút a Kreatív.
Bart Dániel szerint a kisüzemi sörfőzés felfutása jelenleg is tart még, aznonban a piac kezd telítődni. Egyre több főzde jön létre, a kereslet is nő, és növekszik a cégek tőkeigénye is. Ezért lesznek majd olyan főzdék, amelyek nem fogják bírni a versenyt és be kell majd zárniuk. Ugyanakkor a professzionális magyar üzemek egyre többet fognak exportálni. Szerinte az egzotikus magyar sörökre lesz kereslet.
Bart Dániel (Fotó: Nyugat.hu)
A sörforradalom hajnalán a világos, lager sörök jelképezték a „butaságot”, az „unalmat”, ettől a gyümölcsös, komlós ízek felé kellett mozdulni, mert az volt izgalmas – mondta a lapnak Bart Dániel. Szerinte ugyanakkor jól látszik egy visszarendeződés. Egyre többen fogyasztanak világos, lager sört, hiszen az felel meg leginkább a közép-európai ízlésnek. „Érdekes módon az altbier, amit a 90-es években csak Düsseldorfban főztek, ezért akkoriban niche-nek számított, most szintén nagyon menőnek számít, több hazai főzde is készít altbiert. A bécsi sötét színű lager sör vagy a curacaós ízű búzasör, a belga witbier is trendi” – foglalta össze a divatot a blogger/kocsmatulajdonos.
Bart Dániel arról is beszélt, hogy jelenleg az amerikai söriparnak 15 százalékát adják a craft beer sörök. Felhívta a figyelmet, hogy a világban elkezdték felvásárolni a jól menő craft brewery-ket. Ezeket pár évig hagyják működni, majd kiválasztják a legnépszerűbb söröket és hatalmas mennyiségben kezdik el gyártani, leviszik az árát és széles körben terjesztik. „Így a kicsik az olcsó, tömeg sör miatt nehéz helyzetbe kerülnek, a kreatív potenciál elvész. Ez sajnos nekem kicsit félelmetes és veszélyes jelenségnek látszik” – mondta.