Cikk megosztása
A kijárási korlátozások alatt jelentősen nőtt a kiskereskedelemben eladott sör mennyisége. A Nielsen adatai szerint 110 millió üveg vagy doboz sört vettünk meg márciusban és áprilisban.
Március-áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a hazai kiskereskedelmi sörforgalom. Ez 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest. A Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból az is kiderül, hogy a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, habár ez így is csak az egész forgalom fél százaléka.
A korlátozások első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztókhoz, ami közel 110 millió üveg vagy doboz sört jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában.
Nem meglepő, hogy leginkább a diszkontokben és a szupermarketekben vásároltak a magyarok, a forgalom nagyjából 40 százaléka ezekben az egységekben valósult meg. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű volt.