Cikk megosztása
Szerte a világban alkalmaznak az éttermek alternatív módszereket az ügyfelek kiszolgálására, annak érdekében, hogy megvalósuljon az előírt távolságtartás. Örülhetnek a pincérrobotokat gyártó cégek?
Hollandiában ezen a héten kezdhettek működni az éttermek, a Drinks Business két olyan helyről is ír, ahol robotszemélyzetet alkalmaznak.
A maastrichti Dadawan ázsiai étterem három új „alkalmazottja”, Amy, Aker és James viszi ki az ételeket a vendégeknek, amelyeket az ügyfeleknek kell levenniük a robotok tálcáiról. Ezt követően a gépi pincérek automatikusan visszatérnek a konyhába, ahol az arcmaszkot viselő személyzet elhelyezi a tálcákon a következő rendelést, benyomja a megfelelő asztal számát, és a robotok már indulnak is újból a vendégtérbe.
De nem csak Hollandiában jelentek meg szokatlan módszerek a vendéglátásban. Év elején egy Tokiói étteremlánc egyik üzletében helyeztek üzembe csapolórobotot, miután nem találtak senkit a munkára, de Las Vegasban már 2017-ben nyitott egy bár, amelyet teljes egészében robotok működtettek, és ebben a kínai étteremben is évek óta működik már a robotpincér.