Cikk megosztása
A tavalyi évben 21 milliárd forinttal növekedett a nagy magyar sörgyártók árbevétele. A három legnagyobb piaci szereplő összesen 166 milliárd forint bevéltelt könyvelhetett 2018-ban.
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara az OPTEN céginformációs szolgáltató adataira hivatkozva jelentette, hogy 2016 óta növekszik itthon a sörgyártással foglalkozó cégek száma, és immár – hogyha az egész szegmenset nézzük – az árbevételekkel sincs gond.
A hazai piacot a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt., és a Borsodi Sörgyár Kft. uralja. Ők négyen termelik a hazai söripari bevételeknek majdnem a 98 százalékát – írja az Agrárszektor.hu.
A Dreher tavaly 46 milliárdról 59,7 milliárd forintra növelte a bevételét, a nyereség pedig igen látványosan növekedett: 379 millió forintról 2,1 milliárd forintra.
A Heineken Hungária sem panaszkodhat, ott 53-ról 59,1 milliárdra nőttek a bevételek, 2,6 milliárd forint nyereség mellett. Ez mindenhogyan szép teljesítmény, de ha hozzátesszük, hogy 2016-ban még veszteséget termelt a cég, Sopronban és a budapesti központban bizony jár a tálca Sopi mindenkinek.
A Borsodi Sörgyár 2018-ban 40 milliárd forint fölé emelte a forgalmát, és gyors ütemben csökkenti a veszteségét, miközben komoly fejlesztéseken dolgoznak Bőcsön.
A legnagyobb kicsi, vagy ha úgy tetszik, a legkisebb nagy a Pécsi Sörfőzde teljesen elengedte az alsópolcos sörök készítését, és ez látszik is a pénzügyi eredményeiken: 2017-es 4,1 milliárd forint bevételből 2018-ra csak 2,6 milliárd maradt, de ez a stratégiai döntés velejárója. Emellett pedig a csökkenő árbevétel mellett is 23 millió forintos nyereséggel zártak.
A Carlsberg Hungary Kft. csak import sörökkel van jelen a hazai piacon, a 2017-es 5,4 milliárdos árbevételük 7,2 milliárdra nőtt, és jelentősen csökkent a veszteségük is.