Cikk megosztása
Az USA-ban legalábbis biztosan nem: több mint húsz éve nem volt olyan alacsony a sörfogyasztás mint 2023-ban. A sörgyártókat pedig egyáltalán nem zavarja, hogy más alkoholos italkategóriák is gyengélkednek.
Utoljára 1999-ben volt olyan, hogy 200 millió hordónál kevesebb sört értékesítettek az USA-ban – 2023-ban pedig újra bekövetkezett. Az Egyesült Államokban az alkoholfogyasztás általában csökkenő tendenciát mutat, de ezt leginkább a sörgyártók érezték meg.
Lester Jones, a Nemzeti Sör Nagykereskedők Szövetségének vezető közgazdásza szerint nem csupán a csökkenő alkoholfogyasztás, hanem a piacra újonnan bevezetett üdítőitalok alkoholos termékei is vetélytársává váltak a sörnek – írja az NBC Newsra hivatkozó Index.
Hozzáteszik, hogy a nagy üdítőgyártók mind megjelentek különféle alkoholtartalmú italokkal, amelyekkel ugyancsak a potenciális sörfogyasztókra céloznak.
Közgazdasági sajátosság mindeközben, hogy a csökkenő kereslet ellenére a gyártók nincsenek komolyabb anyagi krízisben, ugyanis a fogyasztók tavaly inkább választották a drágább söröket, így a vezető cégek árai nem csak lekövették a növekvő inflációt, hanem esetenként felül is múlták azt. Szóval a piac igen erős.
Ugyanakkor a szakemberek szerint kimerülőben van az USA craft sör piaca, amely mára egészen telítődött.