Cikk megosztása
Teljesen megújítja palackozó részlegét a Borsodi, így emelné akár évi kétmillió hektoliterre a gyár kapacitását, de nem csak a mennyiség növelésén dolgoznak, lesz itt más is. Viszont nagyon, de nagyon tudnak titkot tartani.
Háromszázhatvan millió korsó sört főznek évente Bőcsön, a Borsodi Sörgyárban, ahol új látogatóközpont nyílt a közelmúltban, és bejelentettek néhány új fejlesztést – utóbbiak apropóján látogattuk meg a sörgyárat, és ha már ott voltunk, igyekeztünk egy kicsit arról is kérdezősködni, mikor és mit reagál az egyik legnagyobb magyar söripari szereplő a többiek újításaira.
Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője elmondta, hogy az értékesített mennyiség és a fogyasztók által preferált sörök minősége is jó irányban változott ez elmúlt években, egyre erősebb a magyar sörkultúra. Megtudtuk, hogy a következő három évben Bőcsön megújítják palackozó részleget. A hosszú távú beruházás első fázisaként a gépsoron 28 éve üzemelő palack-fejtőgépet cserélték le egy új, a piacon jelenleg elérhető legmodernebb típusra.
A Borsodi idén mutatta be a Borsodi Mestert, amely egy kétféle komló felhasználásával készült láger, aminek Németh András sörfőző alkotta meg a receptjét. A sör egyre több helyen elérhető, viszont hogyha a versenytársakat nézzük, látszik, hogy ők már megjelentek a saját felsőerjesztésű termékeikkel, így nagyon kíváncsiak voltunk arra, milyen további tervei vannak a Borsodinak – vagy akár a tulajdonos Molson Coorsnak a régióban. Vuleta Zsolt, ügyvezetőt próbáltuk faggatni, aki egyelőre csak nagyon óvatosan sejtette, készülnek ők is valamire.
Az innovációknak megvannak a szintjei: hogyha a Borsodi keretein belül innoválunk, az egy lokális szint, ha viszont új szegmens, vagy kategória bevezetéséről van szó, az már felsőbb szinten dől el – mondta. Hozzátette: vannak olyan innovációs tervek, amelyek nem ország szinten kerülnek kidolgozásra.
Rákérdeztük a fejlesztések átfutási idejére is. A Molson Coorsnál az innovációs ciklus 3-5 év, és foghalmazhatunk úgy, hogy nem jellemző a cégre, hogy nagyon kapkodna egyes innovációk végrehajtásakor. Magyarul: hogyha a cég ezekben a pillanatokban új termék tervezésével, megvalósításával van elfoglalva, az legelőbb a jövő évben, vagy azután jelenhet meg.
Zajlanak folyamatok, és mindegyik megfelelő fogyasztói ismeretanyagra alapul. Adatok tonnáit elemezzük, és azok alapján jöhet termékfejlesztés – mondta az ügyvezető.