Cikk megosztása
Idén februárban arról számoltunk be, hogy összezuhant a magyar sörkivitel, annyira megnőttek idehaza a gyártási költségek. Akkor úgy tűnt, hogy a legnagyobb piaci szereplők 2024 során inkább külföldre vitték a gyártást.
Ezzel szemben jó híreket hozott a Magyar Sörgyártók Szövetségének Adventi sörestjére Kántor Sándor, a szervezet igazgatója. Elmondta: a magyar sörexport 2025-ben 150 százalékkal nőtt.
Persze elhangzott az is, hogy kihívásokkal teli év volt 2025, a koronavírus-járvány idején tapasztalthoz hasonló visszaeséssel szembesült az iparág.
Ezzel párhuzamosan folytatódott a prémium termékek térnyerése, a vállalati elképzelések szerint tehát kevesebbet isznak a fogyasztók, de akkor jobb minőségű söröket választanak.
És persze tovább emelkedett az alkoholmentes termékek népszerűsége. A kategória forgalma megközelítette a teljes piac 10 százalékát, és ha így növekszik tovább, 2026-ban el is érheti azt.
A nagyobb gyártók egyébként egytől-egyig milliárdos fejlesztéseket hajtanak végre, szóval a visszaesés ellenére a piaci szereplők „minél magasabb minőségű terméket minél jobb technológiával kívánnak előállítani”.
