Cikk megosztása
Kizárólag a lehető legfrissebb sörökkel tér vissza a Csupor Craft Beer. Csupor Marciék korábbi, jobbára még a Főzdefeszteken megismert főzeteit, mint a Tántorgó ParIPA, a Bunny Hop vagy a Thermo STOUT, egyelőre ne keressük.
Az erjesztőtartályból frissen palackozott sörökkel, havonta mindössze 850 liternyi újdonsággal jelentkezik december elejétől a Csupor Craft Beer. A söröket a jól ismert budapesti helyeken lehet majd beszerezni, de igen korlátozott mennyiségben. A sörfőző viszont azt ígéri, valódi kuriózumokkal készül.
Csak a pohárban van készen a sör
Az új koncepció mögött az a tapasztalat áll, amikor a Csupor Craft Beer néhány hónap alatt váratlan méretűre növekedett, ám a tulajdonosnak nem voltak kellő üzleti tapasztalatai, pláne gazdasági terve. A növekvő népszerűség egyre több és több sört igényelt, ami egészen egyszerűen bedarálta a vállalkozást – meséli Csupor Marci. Akkor jöttem rá, hogy valami nagyon elment, amikor bementem egy kisboltba, megvettem a saját söröm, és a palackban kicsit sem a megálmodott ízélmény fogadott. A helytelen tárolás, az esetleges technikai problémák megölik a munkádat – magyarázza.
A megújuló Csupor Craft Beer mottója, hogy igazán csak akkor van kész a sör, amikor már a fogyasztó poharában van. Ezért nem is jönnek vissza a régi, jól ismert szortiment sörökkel, hanem változatos, egyszeri, kis főzetek készülnek majd, az erjesztőtartályból frissen palackozva.
Régen a sörfőzők mutogatták egymásnak a söreiket, de mára a kisüzemi sör üzletté vált, ami örvendetes, de mi mégis szeretnénk visszahozni valamit a régi, közösségi élményből – vázolja a terveket Marci.
Havonta 850 liter Csupor sör készül, ami mintegy 40 fix partnernél kapható majd, egyből a fejtés után, frissen. Az első főzetek még Mikulás előtt jönnek, bemutatójuk a Neked csak Nyolcban lesz, december 4-én este.
Minden név mögé kell egy sztori
Az új sör(ök) neve kØcSØg. A mögöttes tartalom pedig az, hogy szavak valódi jelentését mi adjuk. A köcsög szót pejoratív értelemben használják sokan. A Csupor vezetéknévvel az áltis „köcsög” csúfolódásokat sem lehetett elkerülni (ráadásul a Csupor egy fazekas család). Pedig a köcsög egyszerűen egy edényt jelent. Miért kéne mást is jelentenie? Hozzáállás kérdése – csakúgy, mint a craft sör, amelynek újhullámos főzeteit sokan nem értik, mert számukra a sör még mindig csak a sima lágert jelenti, akkor is, ha a lágerek uralma csak mintegy másfél évszázados szakasz a sör több ezer éves történetében.
Szóval a kØcSØg három változatban kerül szerdán a közönség elé: készült egy sima, szedres berliner weisse, egy áfonyás változat és egy mangós-szedres is.
De, hogy fokozzuk az izgalmakat, eláruljuk azt is, hogy mi lesz a két következő Csupor sör, amiket kóstolhatnak majd a fogyasztók!
Nürnbergben, a BrauBeviale közönsége már kóstolhatta a FejneHAZE tesztfőzetét, ami egy igen komlós, gyümölcsös, gyantás ízvilágú, testes kortyérzetű NEIPA, de csak 3 százalék alkohollal (!), a másik előkészületben lévő sör a Black Panther in the Woods, amely a dán Ghost Brewinggel közösen, kávéval és háromféle tölgy érleléssel készült imperial stout.
És mikor készülnek újból a régi főzetek is?
Nos, ez a bizonytalan része a történetnek. Addig nem lesz régi sör, amíg nem lesz megoldható, hogy a palackozott sör kb. 3 hónapig, ésszerű minőségromlási határon belül kibírja a polcon – mondja Csupor Marci. Hozzátéve, hogy ha a nagykerek nem tudják vállalni azt, hogy bizonyos határidőn belül értékesítik a terméket, annak érdekében, hogy a lehető legjobb minőségben jusson el a fogyasztóhoz, akkor nem lehet majd kapni a Csupor söröket, csak speciális helyeken.
A többiek is rájönnek majd egy idő után, hogy nem érdemes bevinni ezekre a helyekre a sört. Egészen egyszerűen nem úgy jut el a termék a fogyasztóhoz, ahogy azt a sörfőző kitalálta. A craft beer szakmának együtt kellene fellépnie például a sörök hűtve történő tárolása mellett is – véli Csupor.
Ha kíváncsi vagy az új sörökre, ott a helyed december 4-én, a Neked Csak Nyolcban!