Cikk megosztása
Próbaképpen alkoholmentesre cseréltek néhány hagyományos sört a csapokon, annak érdekében, hogy megvizsgálják, választanák-e a vendégek azokat, ha nem palackban kellene őket megvenni.
A Bristoli Egyetem készített kutatást arról, mi történik, ha alkoholmentes söröket tesznek csapolt formában elérhetővé a vendéglátóhelyeken. Az eredmény bebizonyította azt, amit sejteni lehetett: többet adtak el így a mentesből, mint korábban.
A tanulmányhoz 14 olyan helyszínt választottak, ahol korábban soha nem lehetett kapni alkoholmentes csapolt sört, majd két hónapon keresztül elérhetővé tették a 0.0 alternatívát. Kiderült, hogy amikor elérhető volt az alkoholmentes opció, a vendégek egy része inkább azt választotta, így hetente kb. 51 korsóval kevesebb hagyományos sört adtak el.
A tapasztalatok szerint a csere nem volt hatással a helyszínek nyereségére, csupán annyi történt, hogy alkohol nélkül söröztek a vendégek.
A Bristoli Egyetemen ebből arra következtettek, hogy habár egy ideje sok helyen elérhetőek a mentes sörök, még mindig nem ugyanazzal a hangsúllyal vannak jelen a bárokban, ezért ritkábban választják azokat a vendégek. Eszerint ha az a szándék, hogy a vásárlók egy része a 0.0 termékeket válassza, csupán annyi a teendő, hogy „láthatóbbá kell tenni” ezeket.
Ez nem korlátozná a vendégek választási lehetőségeit, ugyanakkor csökkentheti a lakosság alkoholfogyasztását.