Cikk megosztása
Korábban soha nem készültek olyan típusú sörökkel a gyártók a nagy sporteseményekre, mint idén. Jól látható, hogy a legnagyobbak már egyértelműen az alkoholmentes szegmensben látják a jövőt.
A világ legnagyobb sörgyártói komolyan bíznak abban, hogy a foci EB és az olimpia fellendítheti a gyengélkedő forgalmat, de az is látszik, immár leginkább a 0.0 készítményeket részesítik előnyben.
A világ legnagyobb sörgyártója például a Lille-ben általunk is kóstolt Corona Cero-ra fűzi fel a kampányát. A sör egyébként hidegen egészen frissítő, de ahogy elhagyja a gyártó által meghatározott fogyasztási hőmérsékletet, egyből jönnek a jól ismert, olcsó alkoholmentes sörös mellékízek, amelyeken még a hozzá kínált lime sem tud enyhíteni.
A Világgazdaság összeállítása szerint az AB InBev-nél a Coronán kívül mentes Stella Artois, Budweiser, Beck’s, sőt Hoegaarden és Leffe is kerül ötkarikás dobozba/palackba. A Heineken a Forma-1 miatt egyébként is nyomja a maga zérózéró verzióját, a Carlsberg pedig tavaly a Tour de France alkalmából 400 ezer doboz alkoholmentes Tourtel Twist sört osztott ki, és az olimpiára is hasonlót tervez.
A célcsoport nagy úr
A gyártók elemzései szerint fizetőképes kereslettel bíró kuncsaftok (az Y és Z generáció) körében mérséklődik az alkoholfogyasztás, így ha nem akarják, hogy az üdítőital gyártók lenyúlják a vevőiket, nincs más választásuk: mentes sörökkel kell támadjanak.
A recept pedig beválni látszik, a 0,5 százalék alatti alkoholtartalmú sörök piaca évente átlagosan 3,6 százalékkal nő, míg a hagyományos söröké csupán 0,3 százalékkal. A sportesemények – a gyártók reményei szerint – ezeken az eredményeken löknek majd felfelé.